جغتای -مشکلات جاده‌ای شهری و روستاهای غرب جغتای به داستانی تکراری تبدیل شده است ولی به علت اعتراض بحق ومطالبه مردم و بی توجهی مسؤولان و اعتراض، ناچاریم باز هم از آن صحبت کنیم.

پروژه احداث جاده روستاهای غرب جغتای باری دیگر تعطیل شد

سیداحمد حسینی: جاده‌ای ۱۹ کیلومتری که علاوه بر روستاهای کهنه، الله آباد، جاورتن، شادمان، محمدیه و حسن آباد، کارخانه سیمان را هم به مرکز شهرستان مرتبط می‌کند و هر روز شاهد تردد کارگران کارخانه سیمان، بونکرها و کامیون‌های حمل سیمان و مردم ۶ روستا از این مسیر هستیم، اما سال‌هاست عملیات ساختمانی در نیمی از آن (حدفاصل سه راهی دستوران تا الله آباد) جریان دارد ولی به اتمام نمی‌رسد.

مردم روستاهای عبوری از این جاده به دلیل وضعیت بد راه‌های روستایی بسیار گله‌ مند هستند ، مسیر ارتباطی منطقه خاکی و تردد و رساندن بیماران به بیمارستان در این جاده بسیار سخت و دشوار است و علاوه بر خسارت مالی که متوجه ماشین‌ها می‌شود ، سلامت شهروندان به علت گرد و خاک حاصله از تردد خودروها بخصوص چند سال اخیر ماشین‌های سنگین کارخانه سیمان در خطر است  و حتی پس از بارش باران هم از گل و لای انباشته شده و تردد را سخت می‌کند. به طوری که چند نفر از ساکنان این روستا به دلیل دیر رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

تازگی هم پیمانکار آن، کار را تعطیل کرده و یا به صورت غیر مؤثر فعالیت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی الله آباد در این باره می‌گوید: حدود چهار سال است که پیگیری‌های ما از ادارات ذی ربط جغتای و حتی اداره راه و شهرسازی استان بی نتیجه مانده است، با وجود نامه نگاری‌های فراوانی که اعضای شورای روستا انجام داده‌اند هنوز هم هیچ مسؤول و اداره‌ای پاسخگوی ما و اهالی روستا نیست.

وی افزود: همچنین پیمانکار مربوطه نیز چند وقتی است که زیرسازی برای آسفالت جاده را نصفه و نیمه رها کرده است.

عضو شورای اسلامی روستای کهنه هم در گفت وگو با خبرنگار ما بر پیگیری علت تعطیلی پروژه تأکید کرد و گفت: با توجه به رفت و آمد مردم ۶ روستا و کارخانه سیمان، اتمام این پروژه از اولویت بالایی برخوردار است ولی معلوم نیست چرا پیمانکار تعطیل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.