مشهد- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشاورزان بذر مورد نیاز خود را از طریق تولید کنندگان مجاز بذر که مورد تأیید مؤسسه کنترل و گواهی بذر می‌باشد ، تهیه نمایند.

بذر سیب زمینی را از مراکز مجاز خراسان رضوی تهیه کنید

به گزارش قدس انلاین، سلامت بذر در کشت سیب زمینی از اهمیت فراوان برخوردار بوده و کشت بذر سالم و مطمئن منجر به تولید محصول سالم و افزایش بهره وری می‌گردد.

نجفقلی صالحی اظهار داشت: ممکن است بعضی از تولید کنندگان از منابع ناسالم و از توده‌های خوراکی و یا از میادین بار با قیمت ارزان اقدام به تهیه بذر سیب زمینی مورد نیاز خود نمایند که علاوه بر کشت بذرهای نامطمئن و ناسالم سبب توسعه انواع آلودگی‌ها و آفات امراض در مناطق سیب زمینی کاری شده می‌شود و جبران آن، هزینه‌های زیادتری به کشاورزان تحمیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: آن دسته از کشاورزانی که در سال جاری تصمیم به کاشت سیب زمینی دارند برای کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد : قیمت بذر توافقی بوده و این سازمان در تعیین قیمت و نحوه توافق بین طرفین دخالتی ندارد.

نجفقلی صالحی با اشاره به کشت گوجه فرنگی نیز بیان کرد: به منظور جلوگیری از افزایش سطح کاشت گوجه فرنگی و افت قیمت آن و وارد شدن ضرر و زیان به تولیدکنندگان ، از کشاورزان درخواست می‌شود با مراجعه به کارخانجات رب استان و عقد قرارداد و یا اطمینان از خرید محصول توسط واحدهای فرآوری محصول، سطح زیر کشت خودرا به گونه‌ای تنظیم نمایند تا ضمن تأمین نیاز کارخانجات رب، از فروش محصول با قیمت مناسب اطمینان لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.