گرگان- معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طرح اصلاح و احیاء مراتع با هدف تولید علوفه در مراتع کم توان در حدود ۴۰۰ هکتار از مراتع استان اجرا می شود.

۴۰۰ هکتار از مراتع گلستان اصلاح و احیا می شود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرحیم لطفی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح اصلاح و احیاء مراتع با هدف تولید علوفه در مراتع کم توان اظهار کرد: این طرح حدود ۴۰۰ هکتار از ۸۶۲ هزار هکتار از مراتع استان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم در چند سال گذشته و چرای بی رویه، مراتع استان را با آسیب های جدی روبه رو کرده است، افزود: منابع طبیعی استان گلستان برای حفظ پوشش گیاهی مراتع و افزایش میزان علوفه ۶۰۰ هزار بوته گلدانی را در قالب این طرح برنامه ریزی کرده است.

معاون فنیو آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار در مراتع علوفه تولید می شود که کفاف جمعیت دامی را نمی دهد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح پوشش گیاهی مراتع افزایش می یابد، افزود: این امر می تواند ظرفیت دامی را در استان افزایش دهد و در نتیجه فرآورده های دامی و گوشتی در استان بیشتر می شود.

لطفی گفت: این بوته‌ها در مناطق بیابانی گنبدکاووس، آزادشهر، مراوه‌تپه و آق‌قلا کشت می‌شود و در مناطق بیابانی شمال وجنوب استان کشت می‌شوند.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که کشت بوته ای و بذرکاری و ذخیره دانه های علوفه در کنار این طرح ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.