وزیر کار سابق آمریکا و نامزد مورد حمایت کلینتون و اوباما به عنوان رئیس جدید کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا انتخاب شد.

رئیس جدید کمیته حزب دموکرات آمریکا انتخاب شد

به گزارش قدس آنلاین، «تام پرز» وزیر کار سابق آمریکا و نامزد مورد حمایت کلینتون و اوباما به عنوان رئیس جدید کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا انتخاب شد.

پایگاه خبری پالیتیکو نوشته این اولین اقدام درون‌حزبی برای دموکرات‌ها است که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در جدال اعضای این حزب با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور حزب جمهوری‌خواه آمریکا داشته باشند.

 تا قبل از اعلام نتایج، پیش‌بینی اینکه چه کسی ریاست کمیته را به عهده خواهد گرفت دشوار بود چرا که تام پرز و رقیبش کیث الیسون، هر دو به یک اندازه قدرتمند به نظر می‌رسیدند. «الیسون» که اولین نماینده مسلمان کنگره آمریکا است، مورد حمایت «برنی سندرز»، از  چهره‌های شناخته شده حزب دموکرات و رقیب هیلاری کلینتون در مرحله مقدماتی انتخابات آمریکا است است. 

به نوشته «سی‌ان‌ان» «پرز» برای انتخاب شدن به این سمت به رأی 50 درصد اعضای کمیته ملی حزب دموکرات، یعنی 224 رأی نیاز داشت. وی در رأی‌گیری روز شنبه توانست 235 رأی کسب کند.

«پرز» در این سمت جانشین «دبی واسرمن شولتز» خواهد شد که در پی رسوایی مربوط به حمایتش از هیلاری کلینتون در مرحله مقدماتی انتخابات آمریکا از سمتش استعفا کرد.
 
منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.