یزد– امام جمعه شهرستان هرات گفت: اثرات و خسارات ناشی از خشکسالی واتمام ذخائر منابع آب از سیل و زلزله بیشتر می باشد که مهاجرت ونابودی کشاورزی ودامپروری را به دنبال دارد.

خسارات ناشی از خشکسالی بی صدا و بیشتر از سیل وزلزله می باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل روابط عمومی آب منطقه ای یزد، حجت الاسلام والمسلمین جعفری در دیدار با سپس مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزداظهارداشت: بعضی از بلایای طبیعی براثر معصیت انسانها بوجودمی آید واگر افراد خمس وزکات خودرا بپردازند از این بلایا درامان می مانیم.

وی افزود: ما باید آب را مدیریت نموده و آن را برای دیگران هم حفظ نماییم، همچنین در مدیریت آب باید عدالت رعایت شود وبه گونه ای نباشد که بعضی  شامل قانون شوند وبعضی دیگر از قانون مصون بمانند.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد نیز در این دیدارگفت: این فرهنگ باید دربین کشاورزان وبهره برداران نهادینه شود که در چارچوب قانون وبه اندازه حق خود از منابع آب زیرزمینی استفاده نمایند واز برداشت اضافی و بیش از  پروانه خودداری نمایند.

محمدمهدی جوادیان زاده افزود: بهره برداران باید بدانند هنگامی که  درختان نیاز به  آبیاری ندارند از آب استفاده نکنند، میزان آب صرفه جوئی شده در سفره ذخیره وسطح آب جاهها بالا آمده وکیفیت آب چاهها بهتر می شود.

وی تصریح کرد: در طرح خاموشی زمستانه چاههای آب کشاورزی ،همه جوانب درنظر گرفته شد تاجائی که بعضی از چاه ها برای مصرف حیات وحش خاموش نگردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.