یزد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در سال ۹۵سطح زیر کشت گندم از ۱۹۵۰۰ هکتار به ۱۱۲۰۰ هکتار کاهش یافته است.

سطح زیر کشت گندم در استان یزد  کاهش یافته  است

به گزارش قدس آنلاین، جلسه ستاد گندم، کلزا و جو استان با حضور مهندس اسفندیاری پور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور در سالن شهید بهشتی این سازمان برگزار شد.

در این جلسه که مسئولین، مدیران شهرستانها، کارشناسان و کشاورزان پیشرو حضور داشتند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن برشمردن توانمندیها و دستاوردهای بخش کشاورزی اظهار داشت: با توجه به محدودیتهای اقلیمی و کاهش منابع آبی، با همت کشاورزان و کارشناسان این بخش در محصول حیاتی و مهم گندم علیرغم اینکه سطح زیر کشت گندم از ۱۹۵۰۰ هکتار در سال ۹۲ به ۱۱۲۰۰ هکتار در سال ۹۵ کاهش یافته است.

سیّد جمال سجادی پور گفت: با انجام عملیات آبی– خاکی، استفاده از بذور مناسب و پر بازده و مشاوره های کارشناسی میزان خرید از ۱۱ هزار تن به ۲۱ هزار تن در سال ۹۵ افزایش پیدا کرده است.

در ادامه این جلسه مجری طرح گندم کشور از هدف گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای تولید ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در برنامه ششم توسعه برای سال ۹۶ خبر داد وگفت: ۱۰۰ درصد بذر گندم توزیع شده در داخل کشور و توسط ۲۰۰ شرکت خصوصی و تعاون روستایی تولید می شود و در این زمینه هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم.

اسماعیل اسفندیاری پوراظهار داشت: ضریب خود اتکایی گندم کشور در سالهای اخیر و با همت دولت افزایش یافته به طوریکه در سال زراعی جاری به ۹۵ درصد خواهد رسید.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: با تداوم سیاستهای حمایتی دولت و رعایت اصول فنی و مهندسی در کشت، داشت و برداشت از سوی کشاورزان در سال آینده، ایران می تواند صادر کننده گندم و فرآورده های آن باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.