یزد - معاون فنی اداره کل استاندارد استان یزد گفت: واحد های تولیدی شن و ماسه را نمی توان با یک بار بازدید مردود وپلمپ کرد و یک کارمند به تنهایی مسئول بررسی و پلمپ واحدهای شن و ماسه است.

واحدهای تولیدی شن و ماسه را با یک بار بازدید نمی توان پلمپ کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمد اصغرزاده پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای فنی استانداری یزد اظهار داشت: اداره استاندارد به تنهایی نمی تواند  استانداردسازی رادر جامعه نهادینه کند  واین اداره از لحاظ نیروی انسانی به شدت در مضیقه می باشد و یک کارشناس برای بررسی و ارزیابی از ۴۵۰ واحد باید وقت بگذارد .

وی افزود: در سال از هر واحد سه تا چهار بار بازدید صورت می گیرد و متاسفانه برخی واحدهای تولیدکننده شن و ماسه ازحمایت  برخی دستگاه‌ها بهره می برند  و یا مورد سفارش قرار می‌گیرند و این مسئله موجب می‌شود تا برخوردها جدی نباشد .

این مسئول با بیان اینکه برخوردهای قهری و تعطیلی تبعات اجتماعی دارد تصریح کرد : از چندسال گذشته قرار براین بود که به سمت مصالح کوهی برویم و بر اساس استانداردهامصالح را تولید کنند و تولید شن و ماسه  آبرفتی رودخانه‌ها حذف شود ولی هنوز این اتفاق رخ نداده ولازم است که همه دستگاه‌ها و واحدهایی که توانایی فنی دارند در این زمینه همکاری داشته باشند.

دبیر کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت شورای فنی استان نیز در این نشست گفت:تولیدکننده‌های شن و ماسه باید به سمت تولیدات مصالح کوهی بروند و برای ارتقای کیفیت تولیدی‌های شن و ماسه استان بازدیدهای متعددی از شهرستان‌های تولیدکننده صورت گرفته و نمونه‌های تولیدی این شهرستان‌ها برای آزمایش اخذ شده است.

محمدمهدی فلاح اظهارداشت: در تمام آزمایشات بر اساس معیارهای اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی مثبت ارزیابی شده و موردی نداشته و سعی شده تمام آزمایشاتی که برای استاندارد بودن شن و ماسه مورد نیاز بود انجام شود .

وی افزود : ۳۰ واحد تولیدی شن و ماسه در سطح استان مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته‌ و در بازدیدهای انجام شده ازتولیدی‌های شن و ماسه استان یزد مشاهده شد که برخی تولیدی ها استفاده از ماده شیمیایی برای رسوبگیری و استفاده بهینه از آب را در دستور کار قرار دادند که این کاربا نوآوری و به روزرسانی تجهیزات جدید همچنین طبقه‌بندی مصالح از کیفیت خوبی برخوردار شده است.

فلاح بابیان اینکه برخی از تولیدی‌ها برای تولید از آب پساب استفاده می‌کنند خاطرنشان ساخت : مشکل عمده ما مصرف آب و استفاده از مواد اولیه مرغوب رودخانه‌ها است که بهتر است جهت‌گیری شن و ماسه استان به سمت مصالح کوهی برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.