وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید با هم‌افزایی امکانات علمی کشور در جهت رفع نیازهای کشور تلاش کنیم.

باید با هم‌افزایی امکانات علمی کشور در جهت رفع نیازهای کشور تلاش کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز (سه‌شنبه 10 اسفند) در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری گفت: دانشگاه آزاد به حق در عرصه علم و فناوری خوب دارد جلو می‌آید و امکانات عظیم علمی که در اختیار دارد را در حال بروز و ظهور است.

وی افزود: ما باید نسبت به معرفی و دریافت محصولات دانش‌بنیان به ارگان‌ها و سازمان‌ها تلاش کنیم و امیدواریم با وضع قوانین و مقررات که دولت هم در این زمینه مصوباتی داشته آنجایی که محصولات داخلی داریم از خارج چیزی وارد نکنیم.

وزیر علوم تصریح کرد: هم اکنون دانشگاه آزاد دارای 110 مرکز رشد است و ما در کشور 39 پارک علم و فناوری فعال داریم که شرکت‌های دانش‌بنیان در آنها حضور دارند.

فرهادی اظهار داشت: ارزش مالی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته بیش از 4 هزار میلیارد تومان بوده که این شرکت‌ها توانسته‌اند 120 میلیون دلار نیز به خارج صادرات داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به حضور بسیج در عرصه علم و فناوری خاطرنشان کرد: ما باید این موضوع را غنیمت شمرده و با هم‌افزایی امکانات علمی کشور که در دانشگاه‌‌ها وجود دارد نیازهای کشور را تامین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.