۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 509094

کارشناسان محیط زیست تاکید کردند: اثرات گرمای جهانی و تغییرات اقلیمی بر گونه‌های مختلف پرندگان و پستانداران از آنچه تاکنون گزارش شده فراگیرتر است.

تاثیر فراگیر تغییرات اقلیمی بر پرندگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، کارشناسان محیط زیست تاکید کردند: اثرات گرمای جهانی و تغییرات اقلیمی بر گونه‌های مختلف پرندگان و پستانداران از آنچه تاکنون گزارش شده فراگیرتر است.

گروهی از کارشناسان ایتالیایی به بازبینی نتایج ۱۳۰ مطالعه درباره تاثیر تغییرات اقلیمی بر گونه‌های مختلف پرندگان و پستاندارانِ در معرض انقراض پرداخته و به شواهدی دست یافتند که آشکار می‌سازد دست‌کم ۷۰۰ گونه به تغییرات اخیر در آب و هوا واکنش‌های منفی نشان داده‌اند.

محققان ایتالیایی برآورد کرده‌اند ۴۷ درصد از ۸۷۳ گونه پستاندار خشکی‌زی و در معرض خطر و همچنین ۲۳ درصد از ۱۲۷۲ گونه پرنده در معرض خطر در این مطالعه حداقل در بخشی از جمعیت یا قلمروشان تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار گرفته‌اند.

به گزارش مونگابی، به گفته محققان تاکنون به احتمال زیاد جمعیت قابل توجهی از گونه‌های در معرض خطر تحت تاثیر اثرات منفی تغییرات اقلیمی قرار گرفته‌اند و لازم است مدیران، برنامه ریزان و سیاستگذاران در سراسر جهان هرچه زودتر اقداماتی را برای حفظ آینده تنوع‌زیستیِ زمین در نظر بگیرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.