اهواز - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کسانی که قادر به پرداخت هزینه های بیماری نباشند و به بیمارستان بقایی و شفا مراجعه کنند تمام مراحل درمانی برای آنها رایگان انجام می شود.

مراحل درمان در بیمارستان های بقایی و شفا برای نیازمندان رایگان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسماعیل ایدنی ظهر  شنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان فوق تخصصی شهید بقایی۲ اهواز با بیان اینکه خوشبختانه با حمایت های وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت امروز درمان بیماران سرطانی با هزینه های کمتر از ۶ درصد انجام می شود. اظهار کرد: در دو سال قبل تمام درمان بیماران سرطانی در شفا رایگان بوده و از این به بعد نیز کسانی که قادر به پرداخت نباشند و به بیمارستان بقایی و شفا مراجعه کنند تمام مراحل درمانی برای آنها رایگان انجام می شود.

وی افزود:  ۲۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی و ساخت این بیمارستان نیاز بود که ما آن را با ۱۰ میلیارد تومان بازسازی کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد:  ۱۰۷ خانه بهداشت، ۶۷ مرکز جامع، ۱۵ مرکز بهداشتی و درمانی و ۱۱۸ مرکز بهداشتی روستایی در خوزستان داشتیم همچنین بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۶۲ مرکز بهداشتی در خوزستان هزینه خواهد شد که تا سال آینده به بهره برداری می رسند.

 اختصاص یک هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی به علوم پزشکی اهواز
ایدنی بااشاره به اینکه برای افزایش ظرفیت های درمانی در خوزستان همت ویژه ای به کار گرفته شده است، گفت:در شروع کار دولت بیش از دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی کم داشتیم ولی توجه خوبی برای رفع این کمبودها شده است. یک هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در دولت یازدهم به حوزه علوم پزشکی اهواز اختصاص داده اند.

وی از اتمام بیمارستان ۱۷۵ تخت خوابی سوسنگرد خبرداد و تصریح کرد: اکنون به دنبال تجهیز آن هستیم.  

در آینده مرکز درمان سرطان در اهواز راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: بیمارستان فوق تخصصی تنفسی با توجه به وجود ریزگردها نیز به چرخه درمان خوزستان اضافه می شود همچنین  مرکز جامع درمان سرطان را نیز در اهواز افتتاح می کنیم.

ایدنی گفت: از ابتدای سال آینده در استان ۵مجتمع اورژانسی فعال می شود و همچنین ۱۱ درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در حال احداث داریم.

وی بابیان اینکه در این دولت شاهد راه اندازی اورژانس هوایی در خوزستان بودیم گفت:  این کار موجب کاهش مرگ و میرهای بسیاری از افراد در مناطق کوهستانی شده استو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز  از  اضافه شدن ۸۴ تخت مراقبت ویژه و ۶ مرکز جامع تیپ یک سرطان در استان خوزستان در این دولت خبرداد و  افزود:  تخت های دیالیز هم از ۱۸۰ تخت به ۳۵۸ تخت رسیده است.

ایدنی با اشاره به شاخص امید به زندگی در خوزستان ۱۰ سال قبل کمتر از شاخص کشوری بوده گفت: اکنون نیز  ۷۸ سال برای زنان و ۷۴ سال هم برای مردان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: با همکاری و همیاری که سپاه پاسداران و وزیر بهداشت داشتند و طی تفاهمنامه ای که منعقد شد امروز شاهد افتتاح این بیمارستان ۴۰۰تخت در اهواز بودیم.

تعامل و هم افزایی جهت خدمت به مردم

همچنین سردار احمد عبداللهی، مسئول بهداری کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این مراسم  بابیان اینکه خدا را شکر می کنیم که با تعامل مشترک و هم افزایی زمینه خدمت به مردم خوزستان فراهم شده است، اظهار کرد: سپاه رویکرد خدمت رسانی دارد و از تمامی ظرفیت های با شیوه های مختلف برای ارائه خدمت بهره می بریم.
وی بااشاره به اینکه بیمارستان شهید بقایی در دوران جنگ، جانبازان و رزمندگان زیادی را میزبانی کرده و به آنها خدمات رسانی داشته است عنوان کرد: خوشحالیم که ظرفیتی برای خدمات رسانی به مردم در حوزه درمانی ایجاد شده است.


آمادگی خدمات رسانی بیشتر را داریم
مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم بااشاره به اینکه از سال ۶۴ طرح کلی برای بیمارستان های صحرایی و از جمله این بیمارستان تدوین شده است. تصریح کرد: بعد از پایان جنگ احداث و ساخت بیمارستان بقایی آغاز شده و به نظرم بیمارستانی در سطح منطقه از نظر این نوع سازه بتنی بیمارستانی نداشتیم چون مداوم بمباران می شد.

سردار نصرالله فتحیان با بیان اینکه آمادگی خدمات رسانی بیشتر را داریم گفت: تمامی ظرفیت های خود را برای به کارگیری در حوزه درمان در اختیار مسئولان بهداشتی، درمانی قرار می دهیم.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در پایان افتتاح بیمارستان فوق تخصصی بقایی ۲ نیز از خانواده شهید مجید بقایی و شهدای حرمین هادی کجباف، ناصر مسلمی سواری، حبیب الله جنت مکان، سید جاسم نوری، سید حمید تقویفر و حمیدرضا فاطمی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.