زاهدان- مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد و هفته احسان گفت: نگاه امام خمینی ره به جامعه محرومین همواره ویژه بوده وآنان را مقدم دانسته است.

 ۴هزار و ۲۰۰ روستا از امکانات کمیته امداد بهره‌مند هستند

به گزارش قدس آنلاین، رضا شهرکی در نشست خبری که یعد از ظهر شنبه در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: رها کردن فرزندان محرومین از فقر وراثتی از جمله اقدامات ویژه کمیته امداد محسوب می شود که از ابتدای انقلاب تا اکنون با قوت دنبال شده است .

وی با اشاره به فقر ناشی از ده سال قبل از انقلاب در سیستان و بلوچستان افزود: هرچه پیش می رویم تعداد نفرات تحت پوشش این نهاد رو به کاهش است ک این نشان از توانمند شدن خانوارهای تحت پوشش است .

شهرکی تصریح کرد: ۲۵۱ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان هستند که عمده این خانوارها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۲۰۰ روستا از مجموع ۵ هزار روستای استان از امکانات کمیته امداد بهره‌مند هستند و کمیته امداد توجه ویژه‌ای به رسیدگی به مردم محروم روستاهای استان دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اذعان داشت: ۱۷و۱۸و۱۹ اسفند ماه جشن نیکوکاری در سطح استان برگزار میشود که در این زمینه خیرین و مردم عزیز مثل هرسال  موجبات شادمانی افراد بی بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد را فراهم می آورند.

وی در خصوص توانمند سازی و اشتغال زایی برای جوانان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره افزود: به منظور توانمند سازی جوانان قراردادی با جهاد دانشگاهی حول محور پروژه گاز رسانی منعقد شده است که در بازار کار بتوانند فعالیت کنند و اینده شغلی داشته باشند.

وی در پایان گفت: عمده فعالیتهای کمیته امداد آموزشهای سبک زندگی به خانوارهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.