اصفهان- مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه حوزه علمیه اصفهان با همراهی بزرگان دینی این شهر به حوزه‌ای مکتب‌ساز تبدیل شده است، گفت: افراد زیادی در پیشرفت و فعال بودن حوزه علمیه اصفهان تلاش می‌کنند که در این میان آیت‌الله مظاهری و آیت‌الله طباطائی‌نژاد با دیدگاهی عالمانه از فعالیت این حوزه حمایت می‌کنند.

حوزه علمیه اصفهان با همراهی بزرگان دینی این شهر به حوزه ای مکتب ساز تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر شنبه در جمع روحانیان و طلاب جامعه المصطفی العالمیه اصفهان با اشاره به فعالیت جامعه المصطفی، اظهار کرد: جامعه مصطفی پیرامون اهداف خود، توانسته است مسیر زیادی را طی کند و این اتفاق تنها با فعالیت گسترده مسئولان در کشور با محوریت مرجعیت فکری صورت می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیرامون رشته‌های آموزشی جدید که در جامعه المصطفی تدریس می‌شود، بیان کرد: در طرحهای جدید آموزشی جامعه المصطفی ۳۹۴ رشته به نظام آموزشی این انجمن اضافه شده؛ افزودن رشته‌های آموزشی جدید در انجمن‌های آموزشی جامعه المصطفی نیازمند کار و دانش فنی بالایی است.

وی افزود: از ۱۳۰ کشور دانش‌آموختگان مختلفی در جامعه المصطفی مشغول تحصیل هستند و همچنین در همه کشورهای دنیا فارغ‌التحصیلانی از این انجمن وجود دارد. در سطوح مختلف آموزشی تدابیر بسیار خوبی اندیشیده شده ولی باید سرعت پیشرفت در این بخش‌ها بیشتر شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه تعداد مقاله‌های زیادی توسط دانش‌آموختگان جامعه المصطفی تالیف شده است، تصریح کرد: در حوزه ترجمه و نشر آثار علمی و ادبی تعداد ۵۰ هزار مقاله توسط دانش‌آموختگان جامعه المصطفی تالیف شده است. انتقادهایی پیرامون تولید مجلات علمی در انجمن جامعه المصطفی وجود داشته ولی حمایت از چنین فعالیت‌هایی تاثیر گذاری بسیار خوبی دارد.

وی افزود: جامعه المصطفی افتخار دارد که دانش‌آموختگان از تمام مذاهب اسلامی را در انجمن‌های خود می‌پذیرد و اکنون ۸ هزار نفر از مجموع ۳۸ هزار نفر مشغول تحصیل در این انجمن‌ها را خواهران تشکیل می‌دهند. متاسفانه سال ۹۴ و ۹۵ بودجه کافی مناسبی برای حمایت از جامعه المصطفی وجود نداشت که امیدوار هستیم در سال آینده بودجه کافی به این انجمن تعلق گیرد.

آیت الله اعرافی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) افزود: حضرت زهرا(س) صاحب مرجعیت معرفتی است که شامل معانی آشکاری است که همه مذاهب به آن اتفاق نظر دارند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به‌عنوان حلقه معرفتی اهل بیت برای شیعیان جایگاه والایی دارند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در سطح شیعه مرجعیت علمی و معرفتی داشته که در مقایسه با علما این مرجعیت قیاس می‌شود.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: حوزه علمیه اصفهان در راستای جامعه اسلامی و بالابردن سطح اجتماعی مردم جامعه تلاش کرده و فعالیت سیاسی مثبتی نیز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.