اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تربیت اجتماعی نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب ها و انحرافات دارد، بر لزوم تشکیل پلیس معلم در سطح مدارس تاکید کرد.

تشکیل پلیس معلم در مدارس  ضروری است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ حسین حسین زاده در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: از نظر پلیس بالاترین جایگاه اجتماعی به معلمان تعلق دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تجربه نشان داده حرف معلم بیشتر از سخن پدر بر روی فرزند اثر می گذارد، گفت: جرم شناسان معتقدند که سعادت و شقاوت هر انسانی در سنین ۱۲ تا ۱۸ سالگی شکل می گیرد و اوج این زمان نیز امروزه در اختیار آموزش و پرورش است.

حسین زاده بیان داشت: چه بسا افرادی که دارای پدر و مادران بزهکار بودند اما خودشان سعادتمند شدند چون دارای معلم های خوبی بودند و تربیت اجتماعی آنها در مدارس به خوبی انجام گرفته بود.

وی آسیب ها، انحرافات و جرایم را سه حوزه چالش انگیز برای زندگی انسان ها در عصر کنونی عنوان کرد و با بیان اینکه پیشگیری رشد مدار بهترین نوع مقابله با این چالش ها است، گفت: پیشگیری رشد مدار یعنی اینکه جلوی رشد جرم گرفته شود و کار به وقوع جرم نرسد.

این مقام انتظامی نقش آموزش و پرورش را در اجرای نظریه پیشگیری رشد مدار از وقوع جرم را بسیار مؤثر عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه پیشگیری از آسیب ها و انحرافات تربیت اجتماعی اثرگذار است که باید این تربیت در سطح مدارس انجام گیرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ما نیازمند پلیس معلم و معلم پلیس در سطح مدارس هستیم، افزود: لازم است تا در برخی حوزه ها معلمان به عنوان یک پلیس عمل کرده و آموزش ها و هشدارهای لازم را برای دانش آموزان ارائه کنند و در برخی حوزه ها هم که کارشناسان پلیس تخصص آن را دارند به عنوان یک معلم در مدرسه حاضر شوند و بتوانند برای دانش آموزان تدریس نمایند.

وی کارشناسان پلیس را افراد با صلاحیت در زمینه تدریس مباحث مواد مخدر عنوان کرد و گفت: در این حوزه پلیس استان از کارشناسان خبره، محتواهای آموزشی و نمایشگاه های تخصصی برخوردار است و بهتر از هر کسی می تواند این مباحث را برای جامعه تشریح نماید.

سرهنگ حسین زاده خاطر نشان کرد: پلیس استان آمادگی دارد نسبت به آموزش معلمان با همکاری آموزش و پرورش در حوزه هایی که پلیس نمی تواند در آنجا با لباس خود ورود پیدا کند اقدام نماید چرا که معتقدیم در برخی از حوزه ها حرف معلمان بیشتر از پلیس موثر است و در برخی از حوزه ها نیز سخن پلیس بیشتر از معلمان اثر گذار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.