بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جداسازی آب شرب از آب فضای سبز و ایجاد شبکه های نوین آبیاری می تواند برای پایداری فضای سبز موثر باشد گفت: این امر در خراسان جنوبی نیز محقق شده است.

ایجاد شبکه های نوین آبیاری برای پایداری فضای سبز موثر است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اکبر پرویزی صبح یکشنبه در مراسم روز درختکاری بیان کرد: همه باید تلاش کنیم که‌ فضای سبز موجود را نگهداری و بهسازی کنیم تا از بین نرود در این راستا باید همه مردم کمک کنند.
وی با بیان اینکه در بخش توسعه نیز باید برای مسائل آب و نگهداری آن پیش بینی های لازم انجام شود یادآور شد: زیرا اگر از فضایی که درختکاری می شود نتوانیم در آینده نگهداری کنیم و آب آن را تأمین کنیم آسیب می بیند.
استاندار خراسان جنوبی سرانه فضای سبز شهرستان بیرجند را حدود ۱۴ متر دانست که‌ از میانگین کشوری بیشتر است و اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان بیرجند علارغم اینکه در منطقه خشک و کویری قرار دارد در حوزه فضای سبز و نهال کاری شهری موفق بوده است.
پرویزی افزود: در خراسان جنوبی مردم به دلیل خشکسالی و کمبود بارندگی قدر فضای سبز و آب را بهتر می دانند زیرا منطقه ای خشک و کویری است.
وی افزود: درخواست من از مسئولان ذیربط این است که‌ در جاهایی نهال بکارند که حتما منابع آب برای آن پیش بینی شده باشد و همچنین مسئولان دست اندرکانگهداری از اماکنی که نهال کاری می شود را مدنظر داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در 2.3 سال أخیر اقدام با ارزشی در خراسان جنوبی صورت گرفته است و آن بحث جداسازی آب شرب از آب فضای سبز و ایجاد شبکه های نوین آبیاری است که‌ می تواند برای پایداری فضای سبز و کار بیشتر موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.