اصفهان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: در استان ها برای مباحث فرهنگی و هنری فصل الخطابی وجود ندارد و تنها فصل الخطاب این امور درکشور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هستند.

فصل الخطاب فرهنگ و هنر در کشور مقام معظم رهبری هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌ الاسلام حبیب‌رضا ارزانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: هم نوایی فرهنگی در میان مسؤلان استانی و کشوری وجود دارد اما برخی قوانین و آیین نامه ها باعث اختلاف نظر در اجرای برنامه ها می شود.

وی تصریح کرد: باید ذائقه مردم را به سمت استفاده از تولیدات فاخر فرهنگی سوق داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از فرهنگ و هنر، علم و فناوری و گردشگری به عنوان سه محور اصلی توسعه فرهنگی این استان یاد کرد و گفت: بر همین اساس ۱۳ اولویت برنامه ریزی شده که از جمله آنها می توان به تقویت رویکرد سبک زندگی ایرانی –اسلامی و تعمیق باورهای دینی، توسعه و تقویت فناوری های نرم وهویت ساز به منظور آفرینش گری فرهنگی و هنری، تقویت رویکرد برنامه ریزی و آینده پژوهی در مدیریت فرهنگی و تلاش مجدانه برای رونق بخشی به اقتصاد فرهنگ و هنر اشاره کرد.

وی، رصد و پایش فرهنگی از طریق استقرار سامانه جامع اطلاعات و آمار فرهنگی و هنری، توسعه و تقویت امید و نشاط اجتماعی با محوریت فعالیت های فرهنگی و هنری و نظریه پردازی و اندیشه ورزی در بخش های فرهنگی و هنری را از دیگر اولویت های برنامه ریزی شده برای تحقق محور اصلی توسعه فرهنگی استان اصفهان خواند.

حجت‌ الاسلام ارزانی در ادامه یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متولی فرهنگ است نه متصدی آن، بنابراین باید شرایط لازم را برای مردم و مؤسسات فراهم کرد تا فعالیت های فرهنگی در فضایی آرام انجام شود.

وی با اشاره اجرای ۲۴ فعالیت شاخص قرآنی در سال جاری، اضافه کرد: برگزاری ۲۲دوره نمایشگاه قرآن و عترت در استان اصفهان،برپایی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، چاپ کتاب نگارگری آیات، اعزام هنرمندان قرآنی به خارج از کشور و نمایش ۱۵ برنامه تلویزیونی از جمله این اقدامات بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزاری بزرگداشت مرحوم صائب تبریزی همزمان با روز اصفهان، برپایی مراسم جایزه کتاب اصفهان، برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله حسین مظاهری –رییس حوزه علمیه اصفهان پس از ۲۱ سال حضور ایشان در استان اصفهان و برپایی کاروان وحدت ادیان و انسجام ملی را از جمله اقدامات امور فرهنگی این اداره کل در سال ۹۵ برشمرد.

وی با اشاره به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اداره ارشاد گفت: تشکیل ۱۸۰۰ کانون فرهنگی هنری، راه اندازی ۱۲۶۳کتابخانه در مساجد استان، برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان و فعال‌کردن ۱۳۰۰کانون فرهنگی هنری در بخش خواهران و تقدیر از ۳۰۰ فعال فرهنگی هنری و راه‌اندازی کارگروه اقتصاد مقاومتی در حوزه کانون فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه‌های انجام شده این کانون در استان است.

حجت‌ الاسلام ارزانی در پایان به مقایسه آمار فعالیت‌های ارشاد اسلامی استان اصفهان در حوزه‌های مختلف پرداخت و افزود: تعداد مؤسسات فرهنگ هنری تک‌منظوره از ۷۱مؤسسه به ۹۷، مؤسسات فرهنگی و هنری چندمنظوره از ۱۱۲مؤسسه به ۲۱، مؤسسات قرآنی از ۹۹ به ۱۰۲ مؤسسه، کانون‌های تبلیغات از ۴۹۶ به ۵۱۴ کانون، آموزشگاه‌های آزاد سینمایی از ۲۰ به ۲۶ آموزشگاه و آموزشگاه های تئاتر از ۱۷ به ۲۲ آموزشگاه افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.