ایلام- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: از دوم تا دهم فروردین ماه ۹۶ مجموعه کاملی از برنامه ها، آداب، رسوم، تئاتر، موسیقی،آیین های شاد و مفرح بومی محلی تحت عنوان« نوروزگاه » برپا می شود و دیار عروس زاگرس برای ورود گردشگران لحظه شماری می کند.

نوروزگاه ایلام پذیرای میهمانان نوروزی/ عروس زاگرس برای ورود گردشگران لحظه شماری می کند

عبدالمالک شنبه زاده روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه برای ایام نوروز و پذیرایی ار مسافران و میهمانان نوروزی برنامه های متنوعی در سطح استان تدوین شده است، اظهار داشت: از سوی ستاد خدمات سفر تا کنون دو جلسه مهم با حضور ۱۸ دستگاه و در قالب نه کمیته در استان برگزار شده است.

وی با اشاره اینکه همه دستگاه ها و نهادهای استان متفق القول شده اند تا تمام امکانات خود را برای استقبال و پذیرایی از مسافران را بسیج و آماده کنند، افزود: هماهنگ شده است تا مراکز اقامتی مختلف سطح استان حداقل ظرفیت پذیرش پنج هزار نفر را در هر شبانه روز داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه بیشترین حجم پذیرش مسافران را آموزش و پرورش متحمل می شود، بیان داشت: در آستانه سال نو و به منظور پذیرش میهمانان نوروزی، حدود ۷۲۵ کلاس درس در سطح استان مهیا شده است.

عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به اینکه با همکاری و همراهی تعزیرات حکومتی، بهداشت، اماکن و ...، در ایام نوروز نظارت بر واحدهای پذیرایی و اقامتی استان تشدید می شود، یادآور شد: با هرگونه تخلف بویژه تخلفات بهداشتی، به شدت و بدون اغماض برخورد و در صورت لزوم نیز واحد متخلف پلمپ خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مراکز اقامتی سطح استان مرتباً تحت بازرسی و بازدید قرار دارند و تا حلول سال جدید باید اشکالات و نواقصات موجود را رفع کنند، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه تا کنون عملیات استانداردسازی در سطح ۸ هتل و مرکز اقامتی استان به اتمام رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با اشاره به اینکه به منظور معرفی آثار طبیعی، باستانی و تاریخی استان بیش از یکصد هزار نقشه استانی و کتابچه راهنمای مسافران و  معرفی آثار، ابنیه و تفرجگاه های استان تهیه و چاپ شده است، تصریح کرد: این بروشورها از طریق پایگاه هایی که با مشارکت هلال احمر و در ورودی شهرهای استان دایر می شوند، توزیع خواهند شد.

عبدالمالک شنبه زاده با بیان اینکه برای هدایت و راهنمایی مسافران نوروزی یک نرم افزار راهنما نیز تهیه شده است، تأکید کرد: میهمانان عزیز می توانند با دسترسی به این نرم افزار و با بهره گیری از آن، به مطالب مورد نیاز خود در خصوص استان ایلام به راحتی دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه سد سازبن در چرداول؛ امامزاده سیدعبدالله، طاق شیرین و فرهاد، حوزه سد کنگیر و چشمه های سیاهگل در ایوان؛ امامزاده ابراهیم قتال، یادمان شرهانی و چشمه های آبگرم در دهلران؛ دریاچه دوقلو در آبدانان؛ موزه ها، شهر تاریخی و تنگه بهرام چوبین در دره شهر؛ تنگه کافری و آبشار دربند در بدره؛ امامزادگان علی صالح و سیدحسن، یادمان قلاویزان و غار زینگان در مهران؛ از جمله مناطق مذهبی، حماسی، باستانی و گردشگری استان ایلام هستند، گفت: امام زادگان پیرمحد و ابو جماقین، حوزه سد چم گردلان و آبشار اما نیز از مناطق مذهبی و گردشگری شهرستان ملکشاهی به شمار می روند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه میهمان نوازی مردمان این دیار و طبیعت چهار فصل این استان زبانزد عام وخاص است، اظهار داشت: امیدواریم که امسال مسافران بیشتری این استان را در برنامه های سفر خویش بگنجانند و با خاطرات خوش و لحظات شیرین، تعطیلات نوروزی خود را در دروازه عتبات عالیات سپری کنند و ما نیز بتوانیم به بهترین شکل ممکن، خدمتگزاری کنیم.

عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به اینکه از دوم تا دهم فروردین ماه ۹۶ مجموعه کاملی از برنامه ها، آداب، رسوم، تئاتر، موسیقی، آیین های شاد و مفرح بومی محلی تحت عنوان" نوروزگاه " در فضای روباز (زمین خالی) جنب اداره کل جهادکشاورزی استان واقع در خیابان آیت الله حیدری، برپا می شود و دیار عروس زاگرس برای ورود گردشگران لحظه شماری می کند، افزود: برنامه ریزی شده است تا در این محل علاوه بر برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ایلام، هر شب با حضور یکی از شهرستان های استان برنامه های متنوع وجذابی اجراء و دنبال شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.