۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 510352

دادستان کل آمریکا ملاقاتش با سفیر روسیه را انکار کرد. برخی میگویند این حوادث یادآور داستان واترگیت است. اتفاقی که سال 1972 رخ داد و در نهایت باعث کناره گیری ریچارد نیکسون شد.

قدس آنلاین - ترجمه/ واترگیت، نام هتلی در واشنگتن است، افرادی از اف بی آی دستگاه شنودی را برای ایجاد اختلال درکمیته ملی حزب دموکرات کار گذاشتند اما این اقدام توسط دو روزنامه نگار لو رفت. پس از آن، نیکسون مجبور شد نوارهای ضبط شده از واترگیت را تحویل مجلس سنا بدهد، در نهایت مجلس به استیضاح نیکسون رای مثبت داد. وی تنها رئیس جمهوری بود که استعفا داد.

 مهم ترین شاهدی که ترامپ را به مسئله واترگیت ربط میدهد، وکیل نیکسون، "جان دین" است. جان دین: " از زمانی که ترامپ روی کار آمده و هنگامی که "جف سشنز" در مجلس سنا سوگند دروغ خورد، حس کردم واترگیتی دیگر در راه است. "

اما آیا واقعا میان ملاقات مقام آمریکایی با روسیه و واترگیت 45 سال پیش، ارتباطی وجود دارد؟ یکی از شباهت های این دو اتفاق، وجود حزب دموکرات است. هدف واترگیت شکست دموکرات ها بود، همچنین سال گذشته در مناظرات انتخاباتی آمریکا نیز حزب دموکرات هدف قرار گرفت و ایمیل های پنهانی آنها آشکار شد. سازمان های اطلاعاتی آمریکا خبر دادندکه روسیه در جریان هک شدن ایمیل های دموکرات ها نقش داشته است اما این کشور، هرگونه دخالتی را رد میکند، اما این مسئله را قبول داردکه خواسته اش این بود تا ترامپ پیروز انتخابات شود. برخی از مفسران میگویند: "در حال حاضر ارتباط واشنگتن و روسیه خیلی مهمتر از مسئله ای است که در واترگیت اتفاق افتاده بود. حقایقی که در این ملاقات آشکار شده، بسیار بدتر و حیاتی تر از حقایق آشکار شده در جریان واترگیت است، در آن جریان خود رئیس جمهور مستقیما نقش نداشت. " در نهایت میتوان گفت شاید نیکسون و ترامپ، تنها روسای جمهور ایالات متحده هستند که دادستان کل آنها را عزل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.