اهواز_ معاون برنامه ریزی فرماندار اهواز با اشاره بر اینکه در برخی از نقاط شهرستان در جمع آوری و دفع زباله ها کوتاهی صورت گرفته است گفت: کارفرمایان وظایف خود را به درستی انجام دهند.

مدیریت پسماند ضروری است/ متولیان جمع آوری زباله احساس مسئولیت کنند

 به گزارش قدس آنلاین، عبدالحمید فخاری مقدم معاون برنامه ریزی فرماندار اهواز در جلسه کارگروه پسماند این شهرستان که با حضور لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد با اشاره به اینکه در برخی از نقاط شهرستان جمع آوری و تخلیه زباله به خوبی انجام نشده است افزود: متاسفانه پیمانکاران تخلیه زباله در سطح شهر هیچ مسئولیت پذیر نیستند و کار را به درستی انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه هیچ برنامه ریزی مناسبی از سوی متولیان این امر وجود ندارد، اضافه کرد: کارفرما باید به درستی کار جمع آوری و تخلیه زباله را انجام دهد و اگر ماموری بخواهد کم کاری کند و وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد باید با جدیت با آن مامور متخلف برخورد شود.

معاون برنامه ریزی فرماندار اهواز با تاکید بر فرهنگ سازی برای مدیریت زباله ها افزود: شهرداری ها باید با استفاده از روش های نو برای مردم فرهنگ سازی کنند و خود مامور جمع آوری زباله باید به درستی وظیفه خود را بداند.

فخاری مقدم با بیان اینکه زباله ها باعث بوجود آمدن بسیاری از بیماری هاست و سلامت شهروندان را تهدید می کند گفت: جمع آوری زباله های شهری نیازمند مدیریت مناسب است وضمن اینکه باید نظارت بیشتری بر روی خودروهای تخلیه زباله صورت بگیرد تا در مکان مناسب تخلیه کنند.

وی بر اجرایی کردن مصوبات جلسات تاکید کرد و ادامه داد: شدت و جدیت مدیریت پسماند ضروری است و همه باید به عنوان یک شهروند وظایف خود را به خوبی عمل کنیم تا میهمانان نوروزی و گردشگرانی که به این شهرستان سفر می کنند با خاطره خوش این شهر را ترک کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در این جلسه با اشاره بر اینکه دستفروشان ومیوه فروشان به صورت غیر قانونی اکثر نقاط شهرستان اهواز را فرا گرفته اند افزود: خود این دستفروشان نیز باعث بوجود آوردن زباله هستند و چهره شهر را زشت کردند.

احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به اینکه در مناطق مختلف شهر زباله ها پراکنده هستند و برخی از متولیان این امر فقط به دنبال بهانه و توجیه کردن کار خود هستند، افزود: باید در این روزهای باقیمانده تا شروع سال جدید با بسیج امکانات مشکلاتی که ناشی از سوء مدیریت بوجود آمده است را درست کنیم و شهر را برای استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده کنیم.

وی بر پاکسازی ورودی های شهرستان تاکید کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی در سال های گذشته برای پاکسازی ورودی ها همکاری لازم را انجام دادند و امسال نیز نیازمند همکاری این دستگاه اجرایی هستیم.

لاهیجان زاده به تشدید نظارت بر جمع آوری و تخلیه زباله ها اشاره کرد و افزود: در سال آینده با جدیت، تخلفات را پیگیری خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.