مشهد- این روزها، یکی از مهمترین همایش های بخش دانشگاهیان جشنواره بین المللی امام رضا(ع)در حال برگزاری پیش نشست های قبل از همایش است و اختتامیه آن فروردین ۹۶ به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

بخش دانشگاهیان جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، در طول چهارده دوره از برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، بخش دانشگاهیان این جشنواره سال به سال پر رنگ تر فعالیت کرده است. امسال اما تمام ۳۰ دانشگاه کشور در مراکز استان ها بخشی از فعالیت فرهنگی و مذهبی خود را روی برگزاری بخش دانشگاهی این جشنواره متمرکز کردند.

همایش بین المللی «عدالت و اخلاق با تاکید بر آموزه های رضوی»، یکی از مهمترین اتفاقات فرهنگی و مذهبی بخش دانشگاهی در این جشنواره محسوب می شود که هم زمان با رویداد مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

این همایش زیرمجموعه کمیته بین الملل بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا(ع) است و روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین ماه با حضور شیعه شناسان برجسته در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

دبیرخانه این همایش که در دانشگاه فردوسی مشهد مستقر است، تاکنون چندین پیش نشست مهم را برای استقبال از همایش عدالت و اخلاق برگزار کرده است. نکته حائز اهمیت اینکه، بیشتر دانشگاه ها و پژوهشگاه های فعال در حوزه علوم قرآنی مثل دانشگاه قم و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در برگزاری این پیش نشست ها پیشگام شدند.

 تاکنون چهار پیش نشست مرتبط با همایش برگزار شده یا در روزهای آینده تشکیل خواهد شد که در ادامه به عنوان این برنامه ها اشاره می شود.

دانشگاه قم، پنجمین پیش نشست «عدالت سیاسی، عدالت اخلاقی» را هفتم اسفندماه و یک روز بعد در تاریخ هشتم اسفندماه، دانشگاه حکیم سبزواری پیش نشست ششم را با نکوداشت حکیم سبزواری برگزار کردند.

انجمن های علمی حوزه، در تاریخ دهم اسفندماه بانی برگزاری پیش نشست هفتم با موضوع «عدالت و اخلاق در اندیشه سیاسی اسلام» شدند. دوشنبه ۱۶ اسفندماه نیز هشتمین پیش نشست توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با موضوع «عدالت و قلمروهای آن، نظریه های عدالت در فلسفه سیاسی» برگزار شد.

پیش نشست بین المللی این همایش با عنوان «عدالت، ارزش و معیار – آمال و آفاق انسانی و تمدنی» به عنوان چهارمین پیش نشست همایش بین المللی «عدالت و اخلاق با تاکید بر آموزه های رضوی» با حضور علما و متفکران ایرانی و لبنانی در مرکز «الجمعیات» ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان برگزار شد.

گفتنی است، با پایان یافتن مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش بین المللی «عدالت و اخلاق با تاکید بر آموزه های رضوی»، ۲۰ اسفندماه جاری نتایج نهایی داوری مقالات رسیده اعلام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.