مشهد- معاون هماهنگی مؤسسات غیردولتی مشارکت‌های مردمی، اشتغال بهزیستی خراسان رضوی از پرداخت بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض مسکن به خانواده‌های دو معلولی استان طی دو سال اخیر خبر داد.

خانواده های دارای ۲ معلول تسهیلات مسکن دریافت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه آراسته اظهار داشت: هدف بهزیستی توانمند کردن افراد تحت پوشش است و با توانمند شدن، این افراد به مرور زمان از چرخه حمایتی مستمر بهزیستی خارج و به یک فرد توانمند تبدیل می‌شوند و یکی از این حوزه‌ها که بحث توانمندسازی در آن مطرح می‌شود، بحث مسکن است.
آراسته افزود: قرار نیست بهزیستی برای افراد تحت پوشش خود خانه بخرد یا بسازد بلکه تسهیل گری و کمک به آن‌ها صورت می‌گیرد تا برای خود یک مسکن خریداری کنند یا بسازند و افراد تحت پوشش بهزیستی می‌توانند از معافیت‌های انشعابات آب، برق و گاز یا تخفیفات صدور پروانه بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد:در حوزه تسهیلات بلاعوض تا پایان سال ۹۴ در روستاها و شهرها ۴ میلیون تومان به افراد واجد شرایط اعطا می‌شد و در سال ۹۵ این تسهیلات بلاعوض در روستاها به دو برابر یعنی ۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد؛ اما متأسفانه هنوز در شهرها همان اعتبار سابق پرداخت می‌شود و از ابتدای سال تا کنون ۷۰ نفر از روستاییان تحت پوشش بهزیستی توانسته‌اند این اعتبارات را در یافت کنند.

آراسته در خصوص تأمین مسکن خانواده‌های دو معلولی گفت: در پایان سال ۹۳ یک تفاهمنامه چند جانبه بین سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و انجمن خیرین مسکن ساز استان منعقد شد که طی این تفاهمنامه ۳۰ میلیون تومان در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۳۲ میلیون در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۸ میلیون تومان در روستاها به صورت بلاعوض برای تهیه مسکن خانوادهه‌ای دو معلولی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: سهمیه استان خراسان رضوی ۷۴۱ خانوار بوده است که ۲۸۵ خانوار روستایی و ۴۵۶ خانوار شهری در این طرح قرار می‌گیرد که طی این دو سال از سهمیه ۷۴۱ نفری استان، ۲۴۳ نفر در روستاها توانسته‌اند با بانک عقد قرار داد کنند.

آراسته خاطر نشان کرد: هدایت خیرین به سمت توانمند کردن خانواده‌ها از جمله مسکن و اشتغال اهمیت ویژه‌ای دارد و در حال حاضر دو انجمن خیریه در سطح شهر مشهد به طور اختصاصی در حوزه مسکن مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.