بردسکن- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن از سند گرفتن بیش از ۹۰ درصد عرصه های ملی این شهرستان به نام دولت خبر داد.

بیش از ۹۰ درصد  عرصه های ملی شهرستان بردسکن به نام دولت سند گرفته شده است

مهندس جواد براتی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اعلام کرد:  شهرستان بردسکن دارای ۷۶۰ هزار هکتار عرصه است که ۷۱۱ هکتار آن ملی است که با اجرای طرح پلاک های ثبتی و نقشه برداری آن تاکنون ۹۰ درصد از ۷۱۱ هکتار به نام دولت سند گرفته شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن با بیان اینکه شهرستان دارای ۲۳ سازه آبخیزداری است گفت: در پی بارندگی و سیلاب اخیر خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد بندهای خاکی شهرستان آبگیری شد.

وی بر اجرای پروژه های آبخیزداری در شهرستان تاکید کرد و گفت:  اجرای این پروژه ها در کاهش اثرات خشکسالی می تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

وی به اجرای طرح بیمه مراتع دراین شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه  بردسکن در اجرای این طرح  مقام اول استان را دارا می باشد و تاکنون ۵۹۰ میلیون تومان از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی به  مرتع داران غرامت پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: دراجرای این طرح ۱۰ قرق بان دائمی و خصوصی  کار حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را به صورت مشارکتی برعهده دارند.

براتی به طرح مشارکتی بیابان زدایی احیاء گران کویر اشاره کرد و گفت:  خوشبختانه بااقدامات انجام شده این طرح  طی دوسال به  عنوان طرح نمونه کشوری برگزیده شد و در حال حاضر نیز این طرح کاندیدای نمونه کشوری است.

وی اظهارداشت: دراجرای این طرح ۸۵۰ هکتار از اراضی بیابانی منطقه مهلار از توابع بخش انابد جنگل کاری شده است.

 وی همچنین میزان اراضی تاغزارهای این شهرستان را ۲۴  هزار هکتار نیز اعلام کرد و گفت:  خوشبختانه با تعامل و همدلی نیروهای انتظامی و  دادستان شهرستان در بحث حفظ و صیانت ازاین اراضی گام های خوبی برداشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.