یزد - دبیر کمیته گردشگری مذهبی، معنوی استان یزد گفت: در سال جاری ۶۸۲ گردشگر خارجی از۲۸ کشور در قالب ۱۴ برنامه در ۱۰ حسنیه، همراه با ۳۰ راهنمای گردشگری و ۳ روحانی مسلط به زبان انگلیسی در مراسمات مذهبی استان یزد شرکت کردند .

 ۶۸۲ گردشگرخارجی در سال جاری از مراسم مذهبی یزد بازدید کردند

به گزارش قدس آنلاین، رجایی فرد در نشست این کمیته با مدیر کل میراث فرهنگی استان اظهارداشت: تحقیقات علمی در مورد ایران  حراسی و اسلام ستیزی صورت گرفته، و از  محرم سال ۱۳۹۵ این فعالیت ها و مراسمات  به صورت خودجوش تحت عنوان کمیته گردشگری مذهبی، معنوی زیر نظر انجمن صنفی دفاتر خدمات سفر استان به رسمیت شناخته شد.

وی افزود: کمیته گردشگری مذهبی، معنوی  استان دامنه فعالیت  خود را گسترش  داده  به طوری که ۶۸۲ گردشگر خارجی از۲۸ کشور در قالب ۱۴ برنامه در ۱۰ حسنیه، ۳۰ راهنمای گردشگری و ۳ روحانی مسلط به زبان انگلیسی در محرم امسال برکزار شد.

رجایی فرتصریح کرد: اعضای این کمیته در ایام محرم تمام تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند بخشی از حماسه عاشورا و قیام امام حسین(ع) در قالب مراسم های خاص عاشورا و کارگاه های آموزشی و توجیهی  را به گردشگران خارجی  نشان دهند.

این مسئول از برگزاری جشن های مذهبی با حضور ۳۰۰ گردشگر از ۲۲ کشور برای برگزاری سال نو میلادی، جشن میبد  و حضرت رسول،  با حمایت جامعه المصطفی در میبد، جشنواره غدیرخوانی در شهرستان بافق و ... خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان نیز در این نشست گفت: باتوجه به پتانسیلی که استان یزد  در مراسمات دینی و  مذهبی دارد باید رویدادها و مراسمات مذهبی را بیش  از پیش گسترش دهیم، و در راستای این هدف  یک عظم ملی  را خواستاریم که تمامی افراد باید  با هم سو وهمراه باشند.

فاطمه دانش یزدی افزود: راهنمایان گردشگری نباید صرفا به معرفی مکان و ابنیه های تاریخی  بپردازند بلکه باید درمعرفی فرهنگ و آداب و سنن و شناسایی آن به گردشگران نگاه ویژه داشته باشند.

وی خاطر نشان ساخت: در جهت معرفی هرچه بهتر این کمیته باید در قالب برگزاری جشنواره، تور و مراسم های  مذهبی و ملی شکل گیرد لذا  این جنبش  نیازمند کار گروهی می باشد تا بتوانیم  کمیته مذهبی، معنوی  را به درستی  برای گردشران به نمایش بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.