اصفهان-شهردار خوانسار گفت: امامزادگان ظرفیت تبدیل شدن به مراکز کانونی برای توجه گردشگران را دارند.

امامزادگان به مرکز کانونی برای توجه گردشگران تبدیل شوند

به گزارش قدس آنلاین، محسن اسحاقی اظهار داشت: باتوجه به اینکه مردم ایران مردم دین دار و با ایمانی هستند و وجود امامزادگان عظیم الشان در بوجود آمدن ایمان و اعتقاد راسخ دینی در جامعه ما نقش مهمی را داشته و دارند این موضوع موجب شده تا همواره مردم ما از نظر روانی و روحی با حضور در اماکن مقدس به آرامش برسند و از این گوهرهای بی پایان در جهت رسیدن به زهد و تقوا بهرمند شوند.

وی در ادامه افزود: برای اینکه امامزادگان به مرکز کانونی در همه امور تبدیل شوند باید بیش از گذشته برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی و تدبیر کرد و زیر ساخت های مناسب را در همه جوانب در نظر گرفت.

شهردار خوانسار تصریح کرد: بقاع متبرکه ظرفیت بسیار بالایی در همه موارد دارند و می توانند در همه امور تاثیرگذار باشند بخصوص در مسائل اقتصادی که به عنوان نمونه می شود به توسعه گردشگری مذهبی اشاره کرد و با ایجاد زیر ساخت مناسب و جذب توریسم مذهبی این مهم محقق می شود زیرا که امامزادگان ظرفیت تبدیل شدن به مراکز کانونی برای توجه گردشگران را دارند.

وی تاکید کرد: برای تحقق این امر باید هیئت امنایی انتخاب شوند که هم دغدغه توسعه امامزادگان را داشته باشند و هم دارای توانایی و دانش در این راستا باشند و بتوانند خیرین و سرمایه گذاران را جهت توسعه و ایجاد زیرساخت های مناسب در این اماکن را جذب نمایند.

اسحاقی گفت: در حال حاضر اکثر امامزادگان شهر خوانسار فاقد امکانات لازم جهت پذیرایی از زائران و مسافران هستند و باید با هدف گذاری و برنامه ریزی های بیشتر توسط اداره اوقاف و امور خیریه این امر محقق شود.

شهردار خوانسار در ادامه به اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز توسط اداره اوقاف و امور خیریه در جوار بقاع متبرکه شهر خوانسار اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شهر خوانسار به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد هر ساله در ایام نوروز میزبان مسافران زیادی است اجرای اینگونه برنامه ها می تواند شور و نشاط معنوی را در بین مردم ایجاد نماید و برگزاری اینگونه ویژه برنامه ها بسیار مفید و تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.