یزد- رئیس اتاق اصناف گفت: ۱۰ تیم دو نفره بازرسی بر بازار شب عید نظارت می کنند.

۱۰ تیم بازرسی در یزد بر بازار شب عید نظارت می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس اتاق اصناف یزد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۱۰ تیم دو نفره بازرسی از ۱ اسفند امسال تا ۳۱ فروردین ۹۶ به بازار خرده فروشی از قبیل آجیل، خشکبار، میوه فروشی، شیرینی و گوشت قرمز و ... نظارت دارند.

محمد مهدی باغستانی گفت: گشت های مشترکی هم از بعداز ظهر چهارشنبه شروع می شود و در سطح بازار بازرسی از اجناس صورت می گیرد و مردم برای شکایت می توانند با شماره تلفن ۱۲۴ و ۳۶۲۹۱۷۱۹ موارد تخلف را اعلام کنند.

وی افزود: میوه شب عید از چند روز آینده بین واحدهای پروانه دارتوزیع می شود و قیمت پرتقال با مصوب۲ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می رسد.

باغستانی گفت: سعی شده کیفیت میوه های شب عید مطلوب باشد و پرتقال امسال از جنوب کشور تامین شده است.

رئیس اتاق اصناف یزد  در رابطه با پرسش خبرنگار ما از نمایشگاه بهاره اظهار داشت: نمایشگاه بهاره  دستور العملش از تهران آمد که صد در صد اتاق اصناف با برپایی نمایشگاه مخالف بود و ما برای تنظیم بازار از تولیدکنندگان دعوت کردیم که در نمایشگاه حضور داشته باشند.

باغستانی  افزود: در این نمایشگاه بهاره تولیدکنندگان اصفهان و مشهد شرکت کردند البته امسال برندهایی که به نمایشگاه آمدند نسبت به سال گذشته خوب بودند و قیمتها مناسب بود.

رئیس اتاق اصناف یزد گفت: اخیرا طی سه ماه گذشته  کالای قاچاق به ارزش ۷۵۰میلیون ریال کشف شده که بیشتر لوازم خانگی و لوازم آرایشی است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف اظهار داشت: در مسیر فناوری نوین و در کسب و کار بازارهای مجازی به وجود آمده و این باعث رقابت سالمتر می شود و اصل کاهش گرانی در بازار اصل رقابت سالم است که ایجاد شود.

حمید رضا قمی گفت: ما نمی توانیم تک تک کالاها را کنترل کنیم و کارشناس نمی تواند همه چیز را محک بزند و باید فضای رقابتی ایجاد شود تا تمام سطوح جامعه بتوانند خرید کنند..

وی افزود: امسال در بعضی صنوف جشنواره فروش برگزار شد و باید فرهنگ جشنواره فروش در جامعه بهبود پیدا کند.

قمی گفت: در ایام عید یک اکیپ گشت مشترک ۲۴ ساعته داریم که بر عرضه شیرینی به توریسم نظارت داشته باشند و از لحاظ قیمت هم کنترل داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف  افزود: اعلام تخفیف و اعلام حراج جزو مجوز است که باید از اتحادیه داشته باشند و در سال برای کسبه ۴مرحله فروش فوق العاده مجوز صادر می شود و از ۲۰ درصد تا ۵۰ ویا ۷۰ درصد می توانند تخفیف بدهند.

قمی گفت: در سالهای آینده کشور وضعیت خوبی خواهد داشت نظام مالیاتی در کشور شفاف می شودکه دخالت عوامل انسانی را کم می کند و تحولی در نظام توزیع در دنیا رخ می دهد.

وی افزود: کاهش واحدهای صنفی الزاما به معنی یک اتفاق بد نیست  واحد صنفی متناسب با جمعیت باید باشد در شهر یزد که ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد حدود ۳۰ هزار واحد صنفی وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف  تصریح کرد: تعداد واحد صنفی زیاد است که رقابت ناسالم می شود و اثرات آنرا مردم نمی بینند، نظام توزیع به سمت مدرنیزه شدن می رود و تعداد واحد صنفی به حد معقول می رسد.

وی گفت: عوارض تابلو به نظر اتاق اصناف قرار بود متوقف شود که نشد و با شیوه های بدی به سراغ مردم رفتند و عوارض کسب و پیشه با تعاملی که با شورای شهر داشتیم  قرار شد یک درصد مالیات درآمد مشمول مالیات را کسب کنند که به شدت مخالفت کردیم.

قمی افزود:  خیابان قیام همه معتقدیم باید تغییر کند ولی برای اجرایی شدن آن از کسبه بازار مشورتی گرفته نشده است والان به این وضعیت ناخوشایند درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.