اهواز _ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: طبق انجام بررسی ما در سطح کشور، در بخش اول و نهایتا بخش دوم یادگیری قرار داریم؛ یعنی تا جایی که بفهمیم و بدانیم اما در بکاربری و تبدیل آن به مهارت مشکل داریم.

 برای این‌که دانش‌مان کاربردی شود، باید یادگیری را عمیق کنیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، افشین مولایی در همایش ملی علوم ورزشی که با رویکرد سلامت، نشاط اجتماعی، کارآفرینی و قهرمانی در اهواز برگزار شد، بابیان اینکه در دنیای امروز برای این‌که بتوانیم در عرصه‌های مختلف رقابت خوب، حرفی برای گفتن داشته باشیم  اظهار کرد: باید به سمت بهبود مستمر کیفیت برویم کاری که ژاپنی‌ها انجام دادند.  
وی افزود: سوال این است، برای این‌که بتوانیم از بهبود مستمر کیفیت در عرصه‌ها و حیطه‌های مختلف نام ببریم، چه باید بکنیم و چه تفاوتی بین ما با ژاپن و اروپا است؟ ما از نظر ژنتیک مشکلی نداریم و خدا با نگاه حکمت و عدلش، به تمام انسان‌ها، توانایی پیشرفت را داده است ولی یک مشکل و تفاوت جدی وجود دارد که آن هم به نظر من، کیفیت منابع انسانی است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش وزارت ورزش و جوانان بابیان اینکه ما در بخشی از حوزه‌ها بنا به دلایلی توانسته‌ایم، پیشرفت‌های بسیار خوبی از خودمان نشان دهیم که از جلمه آن می‌توان به سیستم دفاعی کشور اشاره کرد. گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط موجود این قابلیت را دارد که بتواند از خود، ملت و خاکش دفاع کند و این هم به سبب کسانی است که در این عرصه کار جهادی و علمی انجام دادند.
 مولایی اضافه کرد: یکی از مواردی که نظام جمهوری اسلامی ایران را در دنیای امروز، به چالش کشیده است، نماد آن را در تحریم‌ها می‌بینیم.
وی از دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز که به اداره‌کل ورزش و جوانان استان کمک کرد تا این تعادل هوشمند و موثر جهت ارتقا کیفیت ورزش استان محقق شود، قدردانی می‌کنم. گفت: از دوستانم در اداره‌کل ورزش و جوانان که به درستی تشخیص دادند که برای عبور از این چرخه راهی جز پیوند هوشمندانه با دانشگاه نیست هم تشکر می‌کنم.  

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد:هیچ چاره‌ای نداریم، مگر این که به سراغ دانشگاه برویم. دانشگاه مرکز دانش کشور است و برای استفاده از این سوپر مارکت بسیار زیبا و جذاب، باید هوشمندانه عمل کنیم.

وی بااشاره به اینکه البته در بخش‌هایی هم به شدت دچار مشکلات هستیم؛ در حوزه اقتصاد به عنوان یک حیطه بنیادی دچار مشکلات پیچیده‌ای هستیم. عنوان کرد: این سوال مطرح است که چرا در برخی حیطه‌ها پیشرفت می‌کنیم اما در برخی دیگر عقب افتاده‌ایم؟ به نظر می‌رسد سیستمی که باید توانمندسازی منابع انسانی کشور را مدیریت کند، نیاز به بازنگری دارد.  
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تمام سازمان‌ها دو هدف عمده را دنبال می‌کنند؛ یکی بقا و دیگری سودآوری، هیچ سازمانی هم نیست که بگوید که از این دو هدف عمده غفلت کرده‌ باشند.
مولایی تصریح کرد:  سازمان‌ها برای این‌که به این دو هدف استمرار ببخشند، در محیط پررقابت و با شتاب، حیات خود را ادامه می‌دهند و به سراغ ارتقا مستمر کیفیت می‌روند.
وی با اشاره به اینکه در عرصه کشور و حیطه ملی نیاز به مدیریت هوشمند علمی داریم  بیان کرد: به نظر می‌رسد یکی از راهبردهای اساسی که می‌تواند به ارتقا کیفیت منابع انسانی ما کمک کند، بازنگری در فرایندهای آموزشی‌مان است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش وزارت ورزش و جوانان اظهارکرد: برای این‌که دانش‌مان را کاربردی کنیم، باید یادگیری را عمیق کنیم.  
و طبق بررسی که انجام دادیم ما در سطح کشور، در بخش اول و نهایتا بخش دوم یادگیری قرار داریم؛ یعنی تا جایی که بفهمیم و بدانیم اما این‌که آن را به‌کار بگیریم و به مهارت تبدیل کنیم، مشکل داریم.

مولایی افزود: انتظار داریم که آموزش و برگزاری چنین محافلی به توانمندسازی ما کمک کند باید به یک نکته توجه کرد؛ ‌ آن نکته این است که، آموزشی می‌تواند به توانمندسازی منابع انسانی در عرصه ورزش کشور کمک کند که دارای شاخصه‌ها و استانداردهای لازم باشد. اگر استانداردها را رعایت نکنیم، فقط آموزش انجام داده‌ایم اما آموزشی که رویکردش به سمت یادگیری باشد، کمتر اتفاق می‌افتد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش وزارت ورزش و جوانان بابیان اینکه چقدر از آموزش‌هایی که در استان خوزستان در حیطه ورزش و دانشگاه می‌دهیم، اثربخش است؟ اظهار کرد: اثربخشی نیز تحقق اهدافی است که از پیش تعیین کرده‌ایم. به هر حال باید تلاش کنیم که اثربخشی را کنترل کنیم و باید به مقداری که دامنه آموزش گسترده می‌شود، پایش‌های کلی‌تر انجام شود که ما در کشور فاقد آن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.