بیرجند-رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا در انتقال فرهنگ دفاع مقدس نقش به سزایی دارد، گفت: باید با بیان درست زندگی و سیره شهدا الگویی برای دانش آموزان معرفی کنیم.

یادواره شهدا در انتقال فرهنگ دفاع مقدس نقش به سزایی دارد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی صابری ماهانی پیش از ظهر پنجشنبه در کنگره شهدای دانش آموز شهرستان بیرجند بیان کرد: تولیدات فرهنگی ما برگرفته‌ از فرهنگ ایثار و شهادت است و این امر ما را به قله رفیعی می رساند.
وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا در انتقال فرهنگ دفاع مقدس نقش به سزایی دارد یادآور شد: باید با بیان درست زندگی و سیره شهدا الگویی برای دانش آموزان معرفی کنیم.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه شهدا رفتند که اسلام ناب را احیاء کنند تصریح کرد: خون شهید هدر نمی رود و هیچ قطره خونی عزیزتر از خون شهدا نیست.
صابری ماهانی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا تکلیف ما را روشن می کند افزود: باید از برگزاری این یادواره ها درس تکلیف مداری خود را خوب بیاموزیم.
صابر ماهانی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی گستردگی زیادی در سطح جهان دارد و این به برکت خون شهدا است تصریح کرد: امروز درگیری اصلی در استکبار ستیزی به سرکردگی آمریکا است که‌ مقابل فریاد عدالت خواهی ما قرار دارد.
وی با بیان اینکه شهدا با بصیرت این راه را انتخاب کردند و رفتند خاطرنشان کرد: بنابراین وظیفه ما این است که‌ این فرهنگ را منتقل کنیم و همچنین برگزاری یادواره ها داشته های ما است که‌ باید برای تأثیرگذاری بیشتر با برنامه ریزی درست از آنها استفاده کرد.


رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه این یک فرهنگ غنی برگرفته‌ از آموزه های دینی ما است و باید مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: راهیان نور یک نوع فن آورانه از فرهنگ ایثار و شهادت است اما در وضعیت فعلی باید از تکنولوژی روز و هنر برای انتقال فرهنگ استفاده کنیم.

صابری ماهانی افزود: این امر وظیفه مسئولان فرهنگی است که‌ باید در این راستا تولیدات فرهنگی بالا برود زیرا اگر تولیدات فرهنگی بالا برود با واردات و هجمه های دشمن مقابله می کند.
 
وی با اشاره به اینکه این درگیری به شناخت درست راه شهیدان نیاز دارد و باید این فرهنگ را خوب بشناسیم تا بتوانیم پیروز شویم گفت: امروز انقلاب اسلامی در یمن، سوریه و بحرین گستردگی پیدا کرده است که‌ نشان دهنده تأثیرگذاری این فرهنگ در عرصه جهانی است.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه امروزه مسلمانان بسیاری بلند شدند و پیگیر خواسته های امام هستند یادآور شد: امید است همانگونه که‌ ملت بزرگ ایران این پرچم را بلند کرده است انشالله این انقلاب با همین عظمت و شکوه باقی بماند.
صابری ماهانی با اشاره به اینکه خون شهید حماسه آفرین است و ما باید از این ویژگی شهدا الگوبرداری کنیم خاطرنشان کرد: شهدا با تقدیم خون خود روح حماسه را زنده کردند بنابراین ما باید با برگزاری یادواره ها روح حماسه را در بین دانش آموزان زنده کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا نفوذ اسلام در جامعه زیاد شودتصریح کرد: امیدواریم برگزاری این یادواره ها و کنگره ها بتوانیم خواسته ای را که‌ امام (ره) داشت را ادامه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.