محمد المومنی سخنگوی دولت اردن شامگاه چهارشنبه در واکنش به تصویب پیش نویس لایحه ممنوعیت پخش اذان در مساجد شهر بیت المقدس از سوی پارلمان رژیم صهیونیستی، گفت: این قانون ناقض قوانین بین المللی حقوق بشری است.

اردن: قانون مممنوعیت پخش اذان در بیت المقدس ناقض قوانین حقوق بشری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزای فرانسه، محمد المومنی افزود: اردن مخالف این قاون است و آن را نمی پذیرد.

وی افزود: اداره اوقاف بیت المقدس تنها مرجع تصمیم گیری در امور مساجد بیت المقدس شرقی و تنظیم ساعات پخش اذان از مساجد بیت المقدس است.

سخنگوی دولت اردن افزود: بر اساس نص صریح معاهده صلح، اسرائیل باید به نقش اردن در خصوص مقدسات اسلامی در بیت المقدس احترام بگذارد و قانون ممنوعیت پخش اذان از مساجد بیت المقدس، در واقع نقض تعهداتی است که اسرائیل در معاهده صلح داده است.

بر اساس معاهده صلح سال ۱۹۹۴ میلادی میان رژیم صهیونیستی و اردن، مقرر شد تا عبادت یهودی‌ها در محوطه مجموعه مسجدالاقصی منع شود و دولت اردن تنها متولی رسمی مجموعه مسجدالاقصی باشد.

پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» روز چهارشنبه در بررسی اولیه لایحه ممنوعیت پخش اذان از بلندگوهای مساجد شهر «قدس»، با آن موافقت کرد.

طبق طرح تصویب شده، پخش اذان از ساعت ۱۱ شب تا ۷ صبح ممنوع خواهد شد، این طرح برای این که به صورت قانون در آید باید در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب شود.

پیش نویس این لایحه از سوی کابینه راست افراطی 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ممنوعیت پخش اذان در مساجد شهر قدس مطرح شده است.

این اقدام نیز از جمله اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی کردن شهر قدس و از بین بردن هر نشانه‌ای از اسلام در این شهر اشغال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.