رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی سامانه ثبت حوادث چهارشنبه سوری خبرداد و گفت: در تلاش هستیم بتوانیم آمار را نگهداری و انالیز کنیم که قبلا وجود نداشت.

سامانه ثبت حوادث چهارشنبه سوری در گیلان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شاهرخ یوسف زاده چابک ظهرروز پنجشنبه ۱۹ اسفند در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال ۹۵ عزم خود را جذب کرد تا از روزمرگی که به دلایل مختلف دچار شده بود خارج شود و براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ در یک افق ۱۰ ساله عمل کند و نقشه مسیر خود را با دانش و خلاقیت به پیش ببرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان افزود: هم اکنون که در پایان سال هستیم علاوه بر برنامه راهبردی دانشگاه تمامی معاونت های دانشگاه برنامه راهبردی خود را تدوین کردند.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ برای دانشگاه علوم پرشکی سال عملیات و اجرا خواهد بود، یادآور شد: از آنجایی که نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده ایم برنامه های اجرایی را هدفمند دنبال خواهیم کرد زیرا الگویی که امروز دانشگاه به دنبال آن است یک الگو برای توسعه است.

یوسف زاده چابک با بیان اینکه استان گیلان به عنوان نخستین سیستم پایلوت ترومای کشور شناخته شده است، افزود: چون اعتقاد ما این بود که تروما هم یک بیماری است که قابل درمان است ولی وزارت بهداشت به تنهایی قادر نیست تمام مسائل را به تنهایی برطرف کند و عوامل مختلفی در آن دخیل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ادامه داد: در طرح جدیدی که به دولت داده تمام مراحل از پیشگری تا توانبخشی در آن لحاظ شده و عملیات اجرایی تروما در دو حوزه آموزس و بانک اطلاعاتی در سال ۹۶ آغاز خواهد شد.

یوسف زاده چابک اظهار کرد: در حال حاضر مراکز تولید کننده دیتا و اطلاعات زیادی داریم و اما آن چیزی که وجود ندارد این است که اطلاعات با هم در یک جا جمع نمی شود و آنالیز نمی شود و نگاه ما در تروما این است که تمرکز گرایی ایجاد شود و تمامی اطلاعات در یکجا جمع شود.

وی از راه اندازی سامانه ثبت حوادث چهارشنبه سوری خبرداد و گفت: در تلاش هستیم بتوانیم آمار را نگهداری و انالیز کنیم که قبلا وجود نداشت. انتظار نمی رود که بحث تروما بعد از این که به وجود آمد از ابتدا بدون مشکل باشد و طبیعی است که نقاط قابل بهبود و ضعفی داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: هیچ گاه و در هیچ زمانی منابع و امکانات اجازه نمی دهد همه مشکلات و موانع را رفع کنیم اما روی نقاط انتقادی و قابل بهبود انگشت گذاشته ایم.

یوسف زاده چابک اظهار کرد: بسیاری از کسانی که اظهار نگرانی داشته اند از دانشگاه علوم پزشکی مطمعمن باشید در آینده خواهند گفت که نگرانی هایشان کم شده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۴_۹۵ پنجاه و پنج درصد فوتی‎ها در گیلان موتورسواران بوده اند افزود: پویش مردمی جلوگیری از حوادث چهارشنبه سوری از امروز به صورت تلگرامی آغاز شده است و در شش روز متوالی برگزار می شود. و بیمارستان سوختگی ولایت رشت به صورت ۲۴ ساعته مشاوره رایگان در خصوص در مان سوختگی در اختیار افراد قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.