نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: یکی از ویژگی‌های مهم اعتکاف، داشتن فرصت برای تفکر است و باید در اعتکاف راهنمای معتکفان به ویژه راهنمای آنها در تفکر باشیم و بتوانیم در زندگی آنها نقشی تأثیرگذار ایفا کنیم.

داشتن فرصت برای تفکر از ویژگی‌های مهم اعتکاف است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش ازظهرپنج شنبه در نشست‌ هم‌اندیشی مدیران فرهنگی اعتکاف در یزد با اشاره به اهمیت اعتکاف در تزکیه نفس اظهار داشت: در زمان اعتکاف باید روی صفات پسندیده انسان‌ها کار شود تا معتکف در طول سال معنویت خود را حفظ و تقویت کند

وی افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی متفکر و بسیار جدی بود تا حدی که وقتی تصمیم‌گیری در زمینه‌ای انجام می‌داد، کسی نمی‌توانست ایشان را منصرف کند.

ناصری تصریح کرد : باید روحیه تفکر را در جامعه نهادینه کنیم و در اعتکاف هر سال موضوعی را با عنوان نماد در نظر بگیریم و محور برنامه‌های اعتکاف را بر آن متمرکز کنیم اعتکاف اگر خلوت انسان با خدای خودش است و بخواهد که باطن را تخلیه کند و در کنار آن تجلیه کند، باید با برنامه باشد.

امام جمعه یزدگفت: ترویج اعتکاف و تقویت معنویت و تفکر در بین معتکفان ضروری است و  علاوه بر اعتکاف ماه رجب نیاز است اعتکاف ماه مبارک رمضان نیز ترویج شود.

ناصری با اشاره به اینکه اعتکاف در ماه مبارک رمضان به تدریج به دست فراموشی سپرده شده افزود: باید اعتکاف ماه رمضان نیز ترویج شود زیرا سیره پیامبر (ص) بود و ایشان به اعتکاف رمضانیه اهتمام داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.