اهواز- تولیت آستان قدس رضوی گفت: خانواده‌ معظم شهدا مروجان تدین و دیانت و پرچمداران ایثار و شهادت هستند.

خانواده‌ معظم شهدا مروجان دیانت و پرچمداران ایثار و شهادت هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر خود به مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور، در گلزار شهدای اهواز حضور یافت و طی مراسمی با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و جمعی از مسئولان و مردم اهواز، مزار شهدا و یادمان سرداران شهید را زیارت و به آنان ادای احترام کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان سپس در جمع نمازگزاران مسجد گلزار شهدای اهواز حضور یافت و با اشاره به اینکه هیچ کدام از اولیای الهی زندگی بدون آزمایش نداشته‌اند، ابراز کرد: فلسفه خلقت انسان امتحان و ابتلائات الهی است تا در پرتوی این امتحانات راه تعالی و سعادت خود را بپیماید.

وی با اشاره به این روایت از رسول گرامی اسلام که «هیچ پیامبری در عالم همچون من دچار اذیت و آزار نشد»، افزود: ابتلا به بلاها و آزمایش‌های الهی، فلسفه آفرینش انسان است و آنچه در زندگی حضرات معصومین(ع) بیش از همه جلوه داشته، مبتلا شدن ایشان به ابتلائات و آزمون‌های بزرگ الهی و خارج نشدن از صراط مستقیم و رضای الهی است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این مطلب که حضرت ابراهیم(ع) با فرزند خود مورد آزمون الهی قرار گرفت، تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) در طول زندگی پر برکت خود به مقام عبودیت، نبوت، رسالت، خلت و امامت رسید و از امتحانات و ابتلائات الهی سربلند بیرون آمد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع خانواده‌ شهدا، اظهار کرد: خانواده شهدا در ایران اسلامی جایگاه رفیعی دارند و در پیشرفت، تعالی و اقتدار این نظام اسلامی نقشی اساسی را ایفا کرده‌اند. این خانواده‌ها در طول ۳۸ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی در هر کوی و برزنی مروجان دین‌مداری و دیانت و پرچم¬داران ایثار و شهادت هستند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه خانواده معظم شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد شهدا و معرفی وصایا و سیره‌ عملی زندگی ایشان را از جمله اهداف و برکات کاروان‌های راهیان نور معرفی و اظهار کرد: خانواده‌ معظم شهدا در دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با بردباری، صبر و استقامت خویش همواره مروجان و پرچمداران خط سرخ شهادت بوده‌اند و ایران اسلامی امروز به برکت فداکاری‌های شهدا و خانواده‌های آنان به این عزت و عظمت رسیده است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به حادثه تروریستی حله عراق که منجر به شهادت عده‌ای از هموطنانمان شد، گفت: شهدای حمله تروریستی حله عراق، زائران بازگشته از زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) و ابوالفضل العباس(ع) و میهمانان خاندان کرامت بودند و بدون تردید مورد عنایت خاص این حضرات نیز قرار دارند.

یادآور می‌شود؛ تولیت آستان قدس رضوی در آستانه ۲۰ اسفندماه «روز ملی راهیان نور» به استان خوزستان سفر کرد و در ابتدای حضور در این استان به معراج شهدای اهواز رفت و پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس را در این مکان زیارت کرد.

دیدار با زائران سرزمین شهادت، دیدار با نماینده ولی فقیه، علما و مسئولان استان خوزستان، بازدید از منطقه عملیاتی «نهر خیّن» خرمشهر، سفر به هویزه و زیارت یادمان شهدای هویزه، حضور بر مزار سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم‌الهدی؛ فرمانده سپاه هویزه، شرکت در مراسم کلنگ¬زنی اردوگاه فرهنگی- خدماتی- زیارتی «کرامت رضوی» در شلمچه، بازدید از حوزه علمیه رضویه هویزه و بازدید از قرارگاه ثامن الائمه(ع) حمیدیه از دیگر برنامه‌های سفر تولیت آستان قدس رضوی به مناطق عملیاتی خوزستان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.