رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از انتخاب این موسسه از سوی سازمان بهداشت جهانی برای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی در ایران خبر داد.

انتخاب موسسه رازی برای تولید واکسن تزریقی فلج اطفال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، دکتر حمید کهرام ظهر شنبه در جریان بازدید نماینده جدید سازمان بهداشت جهانی از موسسه رازی، اظهار کرد: بر اساس مصوبه WHO و نامه ای که از طریق این سازمان به موسسه رازی ارسال شده، موسسه رازی را برای اجرای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی بر سایر موسسات در کشور ترجیح دادند.

کهرام با تاکید بر اینکه در این بازدید تکمیل پرونده های موسسه رازی برای تسهیل و تسریع امور مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در حال حاضر واکسن فلج اطفال تزریقی تولید شده در موسسه رازی مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته که باید پس از تکمیل مدارک به سازمان بهداشت جهانی ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی بودجه ای برای تولید واکسن تزریقی فلج اطفال پیش بینی کرده است، افزود: همچنین مقرر شده در زمینه آموزش و مشاوره نیز کمک هایی به موسسه رازی انجام شود.

رئیس موسسه رازی از امضای تفاهنامه ای با انستیتو پاستور در زمینه تولید واکسن های انسانی حبر داد و گفت: بر اساس این تفاهنامه به شرکت های دانش بنیانی که در موسسه رازی و پاستور تشکیل می شوند، انتقال دانش فنی انجام می شود.

کهرام با اشاره به موضوع واکسن فلج اطفال تزریقی، گفت: سازمان بهداشت جهانی بر اساس مصوبه WHO  موسسه رازی را برای اجرای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی بر سایر موسسات در کشور ترجیح داده است.

وی به تخصیص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی از سوی مجلس شورای اسلامی به موسسه رازی برای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی اشاره کرد و گفت: این مهم در سال ۹۶ اجرایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.