۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
کد خبر: 512126

وزارت خارجه آمریکا در زمینه دستگیری اتباع دو ملیتی در ایران گفته است از همه ابزارهای موجود برای دفاع از شهروندان آمریکایی که در خارج از کشور بازداشت شده‌اند، استفاده می‌کند.

ماجرای نامه جاسوس دو ملیتی به ترامپ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «رابین شاهینی» که به جرم جاسوسی در ایران دستگیر شده است، اخیرا نامه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا نوشته و از وی تقاضای کمک کرده است.
وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» وابسته به نومحافظه کاران آمریکا به پوشش این خبر و بخشی از نامه شاهینی پرداخت.
بر این اساس، شاهینی در این نامه مدعی کذب بودن اتهام‌های ایران علیه خود و بیگناه بودنش به عنوان یک «شهروند آمریکایی» شده است.
وی در بخشی از نامه خود خطاب به ترامپ نوشته است: «از شما خواستارم تا اجازه ندهید دولت ایران از من استفاده ابزاری نماید.»
«لیزا دفتری» از خبرنگاران فاکس نیوز نیز در همین راستا  مدعی افزایش دستگیری شهروندان دو تابعیتی از سوی ایران بعد از توافق اتمی و اهداف تبلیغاتی تهران در این مسئله شد.
اما از سوی دیگر «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید در اظهار نظری به فاکس نیوز گفته است: «ما از این وضعیت آگاه هستیم و مایلیم پرسش شما راجع به شاهینی را به وزارت خارجه ارجاع دهیم.»
وزارت خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سئوال فاکس نیوز گفته است که به گزارش‌های این‌چنینی واقف است و از همه ابزارهای موجود برای دفاع از شهروندان آمریکا که به ناحق در  خارج از کشور بازداشت شده‌اند، استفاده می‌کند.
فاکس نیوز در خاتمه مدعی درخواست نظر در این زمینه سوی  از نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد شده اما تاکنون پاسخی را از طرف ایرانی دریافت نکرده است.
 فرد بازداشت شده که از لحظه ورود به ایران تا روز دستگیری تحت مراقبت و کنترل قرار داشت، به اتهام همکاری با دولت آمریکا، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با عناصر و رسانه‌های ضدانقلاب بازداشت و تحویل دستگاه قضایی شد.
شاهینی شانزده سال پیش به آمریکا رفت و پناهنده سیاسی شد و در دانشگاه «سن دیه گو» مشغول تحصیل گردید وی در سال‌های اخیر نیز در این شهر و ایالت کالیفرنیا ساکن با منافقین و سایر گروهک‌های ضد انقلاب و رسانه‌های مرتبط با آنان همکاری نزدیک داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.