134 نفر از کارشناسان سیاست خارجی و مقامات سابق آمریکایی در نامه‌ای، فرمان بازبینی‌ شده «دونالد ترامپ» در خصوص ممانعت از ورود اتباع 6 کشور مسلمان از جمله ایران را محکوم کردند.

130 کارشناس سیاست خارجی آمریکایی فرمان اجرایی ترامپ درباره مهاجران را محکوم کردند

به گزارش قدس آنلاین، بیش از 130 نفر از کارشناسان سیاست خارجی آمریکا طرح بازبینی شده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود اتباع 6 کشور مسلمان جهان از جمله ایران، سوریه، یمن، سومالی، لیبی و سودان را محکوم کردند و تأکید کردند که این طرح،  امنیت ملی و منافع آمریکا را به همان اندازه فرمان اجرایی اولیه ترامپ در این خصوص تضعیف می‌کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، در نامه‌ این کارشناسان آمریکایی و مقامات دولت سابق آمریکا آماده است: «این فرمان اجرایی برای مسلمانان از جمله آنهایی که قربانی داعش شده‌اند یا اینکه با داعش در حال مبارزه دارند، حاوی پیامی است که این تبلیغات منفی را برجسته می‌کند که به صورت جعلی مدعی است که  آمریکا با اسلام در جنگ است».

در ادامه این نامه آمده است: «استقبال از پناهجویان و مسافران مسلمان، دروغ‌های تروریست‌ها را افشا می‌کند و دیدگاه منحرف آنها را مهار می‌کند».

در میان 134 نفری که این نامه را امضا کردند، دیپلمات‌های ارشد دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا از جمله «نیکلاس برنز»، «ریچارد کلارک» مدیر سابق مبارزه با تروریسم شورای امنیت ملی آمریکا و «میشل فلورنوی» معاون وزیر دفاع سابق آمریکا به چشم ‌می‌خورند.

از دیگر امضاکنندگان این نامه می‌توان به «مادلین آلبرایت»، وزیر خارجه اسبق آمریکا، «جانت ناپولیتانو» وزیر اسبق امنیت داخلی آمریکا، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی سابق و «متئو اوسلان» مدیر ملی اسبق مبارزه با تروریسم اشاره کرد.

در این نامه آمده است:‌«ممنوعیت‌هایی که در این فرمان آورده شده است برای امنیت ملی آمریکا مضر است و برای شأن ملت بزرگ ما پست و زشت است».

این نامه می‌افزاید: «این فرمان اجرایی توانمندی این کشور برای مدیریت جهانی را تضعیف می‌کند و منافع امنیت ملی ما را در معرض خطر قرار می‌دهد زیرا موفق نشده است از ثبات همپیمانان ما که با پذیرفتن تعداد زیادی از پناهجویان در جدال هستند، حمایت و پشتیبانی کند».

نامه فوق همچنین برای «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا و «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا، «جف سشنز» دادستان کل آمریکا و »جان کلی» مدیر امنیت داخلی و «مایکل دمپسی» مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا نیز فرستاده شد.

این فرمان بازبینی‌شده ترامپ، به صورت موقت مرزهای آمریکا را برای تمامی پناهجویان و اتباع 6 کشور با اکثریت جمعیت مسلمان می‌بندد.

این حکم، ورود تمامی پناهجویان را به مدت 120 روز به خاک آمریکا منع می‌کند و به مدت 90 روز اعطای روادید برای اتباع ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را متوقف می‌کند.

این فرمان جدید که روز دوشنبه هفته گذشته منتشر شد، قرار است از تاریخ 16 مارس به اجرا درآید و جایگزین فرمان اجرایی پیشین ترامپ شود که دادگاه فدرال آن را بلوکه کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.