بجنورد-مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امسال برای اولین بار پایگاه امداد هوایی استان در آستانه سال نو و افزایش حجم تردد خودروها در محورهای ارتباطی این استان فعال شد.

پایگاه امداد هوایی خراسان شمالی در ایام نوروز فعال شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن شکوری نسب صبح دوشنبه در نشست خبری به مناسبت طرح های نوروزی اظهار داشت: این بالگرد از ۲۵ اسفند ماه سال جاری همزمان با آغاز طرح نوروزی و تا پنجم فروردین ماه در استان مستقر بوه و از مدت یاد شده تا ۱۵ فروردین ماه بالگرد به خراسان جنوبی انتقال خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این بالگرد به صورت مشترک با استان سمنان برای خدمات رسانی به مردم استفاده می شود افزود: به محض تحویل بالگرد های جدید از سازمان مرکزی، یک بالگرد به صورت ثابت در این منطقه استقرار می‌یابد.

وی ادامه داد: طرح های نوروزی از ۲۵اسفند سال جاری تا ۱۵فروردین اجرا می شود که در این طرحها ۲طرح ویژه ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و طرح ملی امداد و نجات نوروزی به اجرا گذاشته می شود.

شکوری افزود: این طرح ها در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر با هدف نمایش توان عملیاتی تیم های بشر دوستانه سازمان در حمایت از زندگی  وسلامت انسانها، استفاده از فناوری های نوین در کمک به سفری ایمن وسالم، ترویج فرهنگ پیشگیری از طریق ارتقا سطح آگاهی عمومی مردم در امر حوادث و سوانح کشور، معرفی قابلیتها و ظرفیت های سازمان در ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه در سطح ملی و بین المللی اجرا خواهد می شود.

وی همچنین گفت: طرح های نوروزی در قالب استقرار ۱۸پست ایمنی و سلامت در سراسر استان، استقرار ۸فضای دوستدار کودک، استقرار ۸ خیمه نماز، استقرار ۱۸ پست سلامت (تست فشار خون) و استقرار ۴پست طرح سحاب (حرکت های امدادی) اجرا می شود.

وی یاد آورشد: طرح ملی امداد و نجات در حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت صورت می گیرد و هدف آن امداد رسانی فوری و مناسب به حادثه دیدگان ناشی از حوادث است.

شکوری با بیان اینکه ۲۸ پایگاه امدادی در این استان در طرح نوروز مستقر خواهد شد خاطر نشان کرد: در این طرح ۱۲پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای در سراسر استان،۴پایگاه سیار جاده ای، ۳پایگاه سیار امداد جاده ای، یک پایگاه کوهستان و یک پایگاه امداد هوایی و هشت پایگاه شهری مستقر است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: در این طرح ۱۹دستگاه آمبولانس، ۹دستگاه ست نجات، یک دستگاه موتورآمبولانس، و تعداد ۱۰۲نجاتگر در هر روز به کار گرفته می شود که در مجموع طی ایام نوروز دو هزار و ۱۴۲ نفر روز نیروی انسانی در پایگاه‌های استان مستقر می‌شوند.

شکوری گفت: تیم واکنش سریع ۱۵ نفره استان که در تهران و کرمان آموزش‌های لازم را دیده اند نیز در حالت آماده باش بوده تا در مواقع اضطراری به کارگیری شوند.

وی با بیان اینکه هلال احمر به منظور آماده نگه داشتن تیم‌های درمان اضطراری خود در حوزه سلامت نیز ورود کرده است، گفت: هم اکنون کلینیک امام رضا(ع) بجنورد و درمانگاه عمومی شهرستان شیروان فعال بوده و به مردم در حوزه های درمان و دارویی خدمات ارائه می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با مجمع خیرین کشور مذاکرات لازم به منظور احداث درمانگاهی در شهرستان گرمه نیز انجام شده که این مهم در مرحله راه اندازی و تجهیز است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی خادم، عنوان کرد: در قالب این طرح مردم با مفاهیم خود امدادی آشنا می‌شوند که تاکنون ۱۵ هزار نفراین آموزش ها را دیده اند .

وی ادامه داد: در اجرای این طرح ساکنان مجتمع‌های مسکونی و در مرحله بعد همه مردم از آموزش‌های لازم برخوردار خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.