مشهد- مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد از فعالیت مساجد شبانه روزی مشهد و محل های اسکان موقت و اضطراری نوروزی برای استقبال از زائران در ایام نوروز خبر داد.

اسامی مساجد و محل های اسکان موقت و اضطراری نوروزی در مشهد اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، علی قناویزچی با اعلام این خبر گفت: فراهم نمودن امکان عبادت و ارائه خدمات برای زائران در طول شبانه روز به خصوص در ساعات پایانی شب و بامداد و ارائه خدماتی مانند سرویس‌های بهداشتی، مهیا نمودن آب جوش و ارائه محصولات اطلاع رسانی از جمله خدماتی است که می تواند با همکاری مساجد در این ایام ارائه ‌شود.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد با اشاره به زمانبندی فعالیت مساجد شبانه روزی در ایام نوروز، ابراز کرد: این اقدام از ۲۶ اسفندماه تا پایان ۱۴ فروردین ماه صورت می گیرد.

وی به اسامی مساجد شبانه‌روزی که در ایام نوروز به زائران امام رضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند اشاره کرد و گفت: مسجد حضرت رسول(ص) واقع در جاده قوچان بعد نیروگاه توس، مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در میدان عسگریه، مسجد۷۲تن در حاشیه میدان امام حسین(ع)، مسجدالرضا(ع) در شهرک شهیدرجایی بین حر۴۵و۴۷، مسجدامام محمدتقی(ع) نبش قرنی۱۶ و حضرت عباس(ع) واقع در بلوار جمهوری، بین جمهوری ۶ و ۸ از جمله مساجدی هستند که در این ایام به صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

قناویزچی همچنین از آمادگی مراکز اسکان شهرداری مشهد برای میزبانی از زائران و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: مراکز اسکان آماده سازی شده توسط شهرداری مشهد مقدس در ۴ سطح مراکز اسکان موقت روباز، مراکز اسکان موقت سرپوشیده، مراکز اسکان اضطراری و مراکز اسکان مردمی تقسیم بندی شدند.

وی افزود:  بهره‌برداری عملیاتی از مراکز اسکان موقت، اضطرار و مردمی از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین ماه با هماهنگی کامل ستاد اجرایی اسکان است.

قناویزچی عنوان کرد: بوستان زائرپذیر غدیر، بوستان نصرت، نمایشگاه بین المللی، سالن ورزشی شهید بهشتی، سالن ورزشی سرافرازان، سالن ورزشی نصرت، سالن ورزشی شهید مغنیه، سالن ورزشی وحدت، سالن ورزشی میثاق از جمله مراکز اسکان موقت هستند.

وی ادامه داد: همچنین سالن ورزشی یاس نبی، سوله بحران بسیج، سالن ورزشی بهشت، مجموعه ورزشی شهید باهنر، سالن ورزشی خاقانی، سالن ورزشی گلسا، سالن ورزشی الهیه، سالن ورزشی شهید آراسته، و سوله بحران شهید ناصری، پایانه مسافربری امام رضا(ع) و پایانه معراج از مراکز اسکان اضطراری محسوب می‌شوند.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد با اشاره به امکانات مراکز اسکان، بیان کرد: ایستگاه تفریحی ورزشی شامل تیروکمان، فوتبال دستی، دارت، ایستگاه گردشگری شامل معرفی مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری و ارائه نقشه کمپ، ایستگاه راهنمای زائر، ایستگاه ثبت ورود و خروج زائران و غرفه موادغذایی و مایحتاج روزانه از جمله امکانات این مراکز به شمار می‌رود.

وی از دیگر امکانات این مراکز اسکان را غرفه کودک و سرگرمی، غرفه مشاور مذهبی، غرفه مشاوره پزشکی و غربالگری، غرفه فاوا جهت ارائه اینترنت رایگان و خدمات کامپیوتری، پخش برنامه های تلویزیون در ساعات معین، آبجوش رایگان اشاره کرد.

قناویزچی تصریح کرد: تهیه و پیش بینی سیستم گرمایشی دارای استاندارد از قبیل بخاری، چیلر و... با توجه به فضای مورد استفاده، پیش بینی و تهیه پتو، کپسول آتش نشانی، خدمات و پذیرایی اولیه با توجه به ظرفیت پذیرش، پیش بینی نظافت، بهداشت و تمیزی فضا، تامین لوازم و تجهیزات بهداشتی و تامین سرویس بهداشتی و حمام از دیگر امکاناتی است که برای زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع) در مراکز اسکان در نظر گرفته شده است.

قناویزچی ابراز کرد: ظرفیت مراکز اسکان موقت ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر و مراکز اسکان اضطراری ۳هزار و ۱۰۰ نفر بوده که جمع کل ظرفیت اسمی آماده سازی شده ۳۰ هزار و ۷۰۰ نفر است که زائران علاقه‌مند جهت اسکان در این مراکز می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۰۸ تماس گرفته و ثبت‌نام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.