ایلام- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از اجرای برنامه های متونع فرهنگی و هنری جهت استقبال بازدیدکنندگان و مسافران و گردشگران نوروزی در نوروزگاه خبر داد.

نوروزگاه ایلام میزبان گردشگران نوروزی است

به گزارش قدس آنلاین،  عبدالمالک شنبه‌زاده گفت: نوروزگاه ایلام مکانی است برای برپایی آیین تحویل سال که با استفاده از سنت‌های محلی استان ایلام برپا شده است.

وی ادامه داد: نوروزگاه شامل بخش‌های مختلفی از جمله برپایی سیاه چادرها با پخت غذاهای محلی و شیرینی‌های سنتی و نان محلی بوده تا بخشی از سنت‌های مردم استان ایلام را معرفی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: افزون بر این، در نوروزگاه  برنامه‌های شاد و مفرح با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام هر شب از ساعت ۹ الی ۱۱ شب برپا می‌شود.

شنبه‌زاده تصریح کرد: افزون بر این سعی شده که در نوروزگاه صنایع دستی و سوغات محلی استان ایلام در قالب غرفه‌هایی در معرض دید و خرید عموم مردم و مسافران نوروزی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: همچنین روزانه دو اجرا گروه موسیقی ( رقص محلی)، برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی و ... در محل نوروزگاه ایلام اجرایی خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه نوروزگاه در جنب ساختمان جهاد کشاورزی استان ایلام در بلوار آیت اله حیدری برپا شده است، اضافه کرد: نوروزگاه ایلام میزبان مسافران نوروزی شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.