بجنورد- رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان شمالی گفت : درنوروز امسال بیش از ۸ هزار و ۳۸۵ فقره بازرسی از واحدهای صنفی استان صورت گرفت.

 هزار و ۳۸۵ فقره بازرسی از واحدهای صنفی خراسان شمالی صورت گرفت

به گزارش قدس آنلاین، یحیی نیکدل اظهار کرد: عدم درج قیمت، گران فروشی، صادر نشدن فاکتور و فروش کالا و اجناس غیر بهداشتی از جمله مهمترین موارد برخوردی بازرسان با تخلفات صنفی بوده است.

وی افزود: طی بازرسی های انجام شده در قالب طرح ویژه نوروزی از اوایل اسفند سال ۹۵ آغاز وتا ۱۲ فروردین ماه جاری تعداد هشت هزار و۳۸۵ فقره بازرسی از بازار استان انجام که طی این بازرسی ها تعداد ۴۹۹ فقره پرونده تخلف تشکیل شده و جهت سیر مراحل قضایی به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: از تعداد پرونده های تشکیل شده در این مدت، ۶۵۰ مورد تخلف اقتصادی کشف شد که ارزش ریالی آن یک میلیارد و۸۵میلیون ریال به ثبت رسیده است.

نیکدل بیشترین تخلف ها را مربوط به خدمات عمومی (قالیشویی، خشکشویی و...)پوشاک؛ کیف و کفش، شیرینی جات، آجیل و خشکبار عنوان کرد.

به گفته وی در این مدت ۴۳۴مورد گزارش تخلف توسط مردم به صورت کتبی، تلفنی و یا حضوری به دست رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال ۹۵ در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعداد ۴۰۰مورد بازرسی صورت گرفت که این نظارت ها منجر به تشکیل ۳۴ فقره پرونده در این زمینه شده است.

یحیی نیکدل افزود: ارزش ریالی پرونده های قاچاق کالا در بازه زمانی اسفند ماه سال گذشته بیش از ۳۱۳ میلیون ریال گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.