یکی از دیپلمات های سابق کره شمالی می گوید رهبر این کشور در صورت هر گونه تهدیدی از سوی واشنگتن، در خصوص حمله اتمی به آمریکا تردید نخواهد کرد.

آمریکا آماده حمله اتمی پیونگ یانگ باشد

  به گزارش «قدس آنلاین»،   «تائه یانگ هو» معاون سابق سفارت کره شمالی در لندن، در مصاحبه با «ان بی سی نیوز» گفت: در صورت هرگونه نشانه ای مبنی بر تهاجم آمریکا به کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، تردیدی در حمله اتمی به آمریکا به خود راه نخواهد داد.

وی افزود: کیم به محض مشاهده هرگونه حمله یا تهدید قریب الوقوع از سوی آمریکا، به موشک های بالستیک قاره پیمای پیونگ یانگ متوسل خواهد شد.

به گفته این دیپلمات سابق کره شمالی، پیونگ یانگ به سطح بسیار بالایی از توسعه هسته ای دست یافته است و جهان باید آماده دست و پنجه نرم کردن با رهبر این کشور باشد.

اظهارات تائه در حالی ایراد می شود که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده است که از هرگونه اقدام یکجانبه علیه کره شمالی اجتناب کند.

این هشدار پس از آن صادر شد که طی روزهای گذشته ترامپ گفت اگر چین با آمریکا در خصوص مقابله با کره شمالی همکاری نکند، واشنگتن به طور یکجانبه برای متوقف کردن کره شمالی وارد عمل می شود.

به نوشته «دیلی تلگراف»، ترزا می نخست وزیر انگلیس به ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده که به جای اقدام یکجانبه علیه کره شمالی بهتر است که اقدامات آمریکا علیه پیونگ یانگ با جامعه جهانی هماهنگ شود.

به گفته ترزا می، انجام چنین تهدیدهایی (اقدام یکجانبه) به هیچ وجه مفید نیستند.

قرار است در اواخر ماه جاری میلادی شورای امنیت سازمان ملل نشست ویژه ای را در خصوص فعالیت های هسته ای و موشکی کره شمالی برگزار کند.

آزمایش های اخیر موشکی کره شمالی که با فرافکنی و بزرگ نمایی آمریکا همرا بوده موجب حساسیت کشورهای مختلف درباره اقدامات پیونگ یانگ شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.