ساحل فیلسوف راننده خوش‌ذوقی است که به خاطر ذوق و علاقه‌اش به کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه در بین مردم شهرش، توانست عنوان اولین تاکسیران فرهنگی شمال کشور را به نام خودش ثبت کند و تاکسی او «اولین تاکسی فرهنگی شمال کشور» باشد.

تا مقصد کتاب بخوانید

قدس آنلاین - این راننده به دلیل علاقه شخصی‌اش به کتاب فضای کوچک تاکسی را پر از کتاب کرده تا مسافران در طول مسیر مبدأ تا مقصد از کتاب‌های کتابخانه سیار کوچک او استفاده کنند و سرگرم مطالعه شوند. بعضی مسافران از کتاب خوششان می‌آید و کتاب را با خود می‌برند و در روزهای آینده در همان مسیر به دست آقای راننده می‌رسانند.

فیلسوف وقتی دید ایده ذهنی‌اش مورد اقبال مردم قرار گرفته و آنها را به سمت مطالعه برده است، برای تأمین کتاب بیشتر و تنوع عناوین، با ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی مرتبط نامه‌نگاری کرد و شرایط تأمین کتاب را برای تاکسی و مردم علاقه‌مند به مطالعه کتاب شهرش را فراهم کرد. نامه‌نگاری‌ها جواب داد و پس از گذشت مدتی، سازمان کتابخانه‌ها کتاب او را تأمین کرد و همچنین عنوان «اولین تاکسی فرهنگی شمال کشور» هم به خودروی او تعلق گرفت تا هم انگیزه او برای ادامه کار فرهنگی‌اش بیشتر شود و هم سایر رانندگان از این الگو استفاده کنند و ضمن جابه‎جایی مسافر با ایده‌های خلاقانه این‌چنینی، مردم شهرشان را با فرهنگ‌هایی نظیر فرهنگ مطالعه آشنا کنند.

اما در حال حاضر اولین تاکسی فرهنگی شمال کشور در آستانه گذشت یک سال از فعالیت فرهنگی دچار فرسودگی شده است. حالا که پشت ماشین فیلسوف «اولین تاکسی فرهنگی شمال کشور» ثبت شده است، سؤال مردم از آقای راننده این است که چرا اولین تاکسی فرهنگی باید این‌طور فرسوده باشد و مواقع بارندگی آب باران کتاب‌های چیده‌شده را خیس و بدفرم کند.

حالا آقای راننده تقاضا دارد برای نوسازی اولین تاکسی فرهنگی شمال کشور به او کمک کنند. این راننده خوش‌ذوق و دوستدار ادبیات روزانه 50 کتاب بین مردم پخش می‌کند تا همه مردم شهرش را به لذت کتاب‌خواندن برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.