اهواز-معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز اقتصاد مقاومتی مهمترین اولویت کشور است که می تواند چالش های ما را به حداقل برساند.

تحقق اقتصاد مقاومتی مهمترین اولویت کشور و دولت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح چند طرح صنعتی در شهرستان دزفول  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهارکرد: مقام معظم رهبری در این سخنرانی فرمودند که پس از ابلاغ سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی انتظار این بود که تحولی در اقتصاد کشور ایجاد شود.

وی افزود: شاه بیت سیاست های اصل ۴۴ این است که بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد باشد و هیچ کس نباید در مسیر رشد بخش خصوصی اخلال کند که این یعنی کشور دوستی و نظام دوستی.

معاون اول ریاست جمهوری با نام بردن شهرستان دزفول به عنوان شهر مقاومت عنوان کرد: مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس از عزت و شرف کشور دفاع کردند و زیر بمباران موشک و هواپیماهای رژیم بعثی از حیثیت ملت ایران حراست کردند.

جهانگیری درخصوص ظرفیت های کشاورزی شهرستان دزفول گفت: آب فراوان، رودخانه های عظیم و زمین های حاصلخیز در دزفول ظرفیت بزرگی را برای کشاورزی فراهم کرده و یکی از اصلی ترین کانون های تولید کشاورزی کشور شده که وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست هایی برای حل مسائل کشاورزی این شهرستان تدوین کند.

وی با اشاره به عملکرد بسیار درخشان دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته عنوان کرد: در بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی دستاوردهای بزرگی در سال گذشته حاصل شد که مهمترین آن خودکفایی در تولید گندم بود و امروز سه میلیون تن گندم مازاد برای صادرات داریم.

معاون اول ریاست جمهوری در ارتباط با دستاوردها و پیشرفت های حوزه صنعت، پتروشیمی و نفت و گاز افزود: اینکه عده ای این دستاوردها را زیر سوال می برند یعنی یا این پیشرفت ها را نمی بینند و یا نمی خواهند قبول کنند ولی با این حال دولت به وظیفه خود ادامه می دهد تا باری را که بر دوش گرفته به مقصد برساند.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت های عظیم کشاورزی در دزفول گفت: این شهرستان یکی از اصلی ترین کانون های تولید کشاورزی کشور شده که وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست هایی برای حل مسائل کشاورزی این شهرستان تدوین کند.

وی یکی از اولویت های کشور را اقتصاد مقاومتی و تأکیدات مقام معظم رهبری در این راستا برشمرد و افزود: امروزه با چالش های مختلفی در بخش اقتصادی روبرو هستیم.

وی با اشاره به حجم بالای متقاضیان برای کار بیان کرد: مهمترین سیاستی که قادر است کشور را از این حالت خارج کند اقتصاد مقاومتی است که همه مسئولان و اقتصاددانان بر آن اتفاق نظر دارند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز اقتصاد مقاومتی مهمترین اولویت کشور هست که می تواند چالش های ما را به حداقل برساند، ادامه داد: به همین دلیل هر کس باید از خود سئوال کند که برای اقتصاد مقاومتی چه کاری کرده است. تمام قوای سه گانه و بخش خصوصی باید از خود سئوال کنند که برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی چه کمکی کرده اند.

جهانگیری اظهارکرد: به جای آنکه همیشه از دیگران بپرسیم که برای اقتصاد مقاومتی چه کرده اند، باید کلاه خود را قاضی کنیم و ببینیم که خودمان در این مسیر چه قدم هایی برداشته ایم و چه کمکی به اجرای اقتصاد مقاومتی کرده ایم.

وی تاکید کرد: عقیده دارم مهمترین سیاستی که قادر است کشور را با سربلندی از همه چالش های پیش رو به عبور دهد، همین اقتصاد مقاومتی است ولی اینگونه تعبیر نشود که این سیاست با سایر سیاست های اقتصادی تفاوت دارد چون موضوعی که این سیاست را از سایر برنامه های متمایز می کند، اتفاق نظری است که اقتصاددانان و مسئولان کشور روی اقتصاد مقاومتی دارند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ضرورت حمایت از بخش خصوصی واقعی تأکید کرد: همه مکلف هستند از بخش خصوصی حمایت کنند و اگر کسی در این مسیر کوتاهی کند باید پیش وجدان خود شرمنده باشد زیرا در مسیر سرمایه گذاری و اشتغال زایی کشور کوتاهی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.