مشهد- پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت و همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری در سراسر کشور برگزار می‌شود، از این رو با چند نفر از نامزدهای این دوره از شورای شهر به گفت‌وگو پرداختیم و علت حضور و نیز ارزیابی آن‌ها از مشکلات کلانشهر مشهد را جویا شدیم.

آیا ارایه خدمات شهرداری مشهد با بودجه کلان آن همخوانی دارد؟

مرضیه رضایی: همخوانی نداشتن توسعه زیر ساخت‌های مشهد با بودجه‌های کلان شهرداری یکی از موضوعاتی که به بحث گذاشته شد.

یک نامزد در توضیح علت حضور و ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر مشهد گفت: خدمات ارائه شده از سوی شهرداری متناسب با بودجه این مجموعه نیست و امروز پرسش بزرگی مطرح است که آیا توسعه و زیر ساخت‌های شهر مشهد با چنین بودجه کلانی همخوانی دارد یا خیر؟

وی افزود: پاسخ من به این پرسش منفی است وپیگیری این مسئله دلیل اصلی حضور من در انتخابات شورای شهر مشهد است؛ چرا که معتقدم مردم در مشهد هزینه‌های شهر را پرداخت می‌کنند اما متناسب با آن خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌شود.

این نامزد انتخابات شورای شهر مشهد افزود: در طول چهار سال گذشته در حوزه زیر ساخت‌ها اعم از راه‌ها و شاهراه‌ها و ایجاد پارک‌های بزرگ بسیار در تنگنا بوده‌ایم و متأسفانه با توجه به جمعیت این شهر و متناسب با افق ۱۴۰۴ که افقی کلی در کشور می‌باشد، سرمایه‌گذاری و نیز مطالعات توسعه‌ای صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های غلط در چند سال اخیر منجر به فرار سرمایه و سرمایه‌گذار از این شهر شده از این رو یکی از مهم‌ترین اقدام‌های شورای شهر آینده بازگرداندن امنیت دوباره برای سرمایه گذاری در این شهر است تا در سایه آن معضل بیکاری و رکود رفع شود.

هیچ پروژه ای برای ۱۰ سال آینده نداریم

وی ادامه داد: در شهر مشهد هیچ پروژه‌ای برای ۱۰ سال آینده نداریم و تمام خیابان‌ها تبدیل به پارکینگ شده‌اند و دلیلش نیز این است که مدیران نتوانسته‌اند متناسب با افزایش جمعیت جاده وراه بسازند و امکانات اضافه کنند.

آموزش مردم و فرهنگ سازی ترافیک ضعیف است

یکی دیگر از نامزدهای شورای شهر که تجربه مدیریتی در ادوار گذشته دارد در پاسخ به این پرسش که هدف شما از حضور و ثبت‌نام چیست گفت: با توجه به تجربه بیش از ۹ سال در مدیریت شهری مشهد قطعاً آشنایی و شناخت بیشتری نسبت به دیگران ازمشکلات شهر مشهد دارم و از این رو تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که مشکلات و کاستی‌های شهر مشهد را بیشتر در چه حوزه‌هایی می‌دانید، گفت: ترافیک وآلودگی هوا در صدر مشکلات قرار دارند؛ چنانچه اگر دقت کنیم هیچ بیلبوردی در شهر با هدف آموزش فرهنگ ترافیک وجود ندارد و اگرچه بحث‌های فنی در این رابطه مطرح است و خیابان‌های شهر دیگر کشش ندارند اما آموزش مردم و فرهنگ سازی ترافیک می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
این نامزد همچنین یادآور شد: امروز مأموریت شهرداری تنها نگهداری از شهر نیست، بلکه باید بتواند با اتخاذ راهکارهای مناسب برای مردم تولید ثروت کند به این صورت که با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب به ماندگاری زائران در مشهد کمک کرده و علاوه بر گسترش فرهنگ زیارت تولید ثروت نیز در برنامه قرار بگیرد.

برای ایجاد شورای شهر واقعی نیاز به زمان داریم

همچنین یکی دیگر از نامزدهای شورای شهر مشهد که دردور چهارم شورای شهر مشهد نیز حضور داشته است در ارتباط با مشکلات و کاستی‌های شهر مشهد گفت: مشهد با دارا بودن ۳ میلیون ساکن و نیز ۲۵ میلیون زائر در سال در عرصه‌های مختلف همچون ترافیک و حمل ونقل عمومی، عمرانی و آسیب‌های اجتماعی نیاز به توجه دارد که از دیدگاه من حوزه فرهنگی و آسیب‌های ناشی از آن در اولویت می‌باشد.

وی افزود: نهاد شورای شهر در نظام جمهوری اسلامی نهادی نوپا است و زمان لازم است تا به بلوغ برسد از این رو باید تلاش کنیم تا شورای شهر از شورای شهرداری تبدیل به یک شورای شهر واقعی گردد که این امرهم نیاز به زمان‌بندی دارد.

در ادامه عضو دیگر شورای شهر مشهد نیز در توضیح ارزیابی خود از مشکلات شهر مشهد گفت: مشهد هم امکانات بالقوه و هم کاستی‌های فراوانی دارد که بخشی از این مشکلات می‌تواند توسط شورای شهر حل گردد و بخشی نیز از توان مدیریتی شورای شهر خارج است و دستگاه‌های فراتر باید ورود پیدا کنند.

وی افزود: مشهد یک شهر ملی است و هزینه‌اش باید برای تمام مردم کشور باشد، دلیلی ندارد فایده حضور غیر مشهدی‌ها را در مشهد جمع خاصی ببرند، اما هزینه متحمل شده بر مشهد را عموم شهروندان بپردازند از این رو تلاش خواهم کرد تا دستگاه‌های ملی و تصمیم ساز در این رابطه را درگیر نمایم تا با تعامل و گفت‌وگو مجاب شوند که به مشهد فرا منطقه‌ای بنگرند.

این نامزد انتخابات شورای شهر خاطر نشان کرد: مشهد یک شهر بزرگ و ملی است و از این رو باید سرمایه‌های ملی در آن به کار گرفته شود که در این رابطه شورای شهر باید با نمایندگان مجلس تعامل مطالبه گرانه برقرار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.