اهواز-معاون اول رییس جمهور گفت: همان طور که در دفاع مقدس، جنگ ضرورت پاسداری از خوزستان بود، امروز جهاد درختکاری ضرورت پاسداری از این استان است.

«جهاد درختکاری» ضرورت امروز پاسداری از خوزستان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری روز پنج شنبه در بازدید از طرح مقابله با ریزگردها در کانون های مولد گرد وغبار جنوب شرق اهواز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: کار بسیار مهمی در این مدت انجام شده و سازمان جهادکشاورزی مثل دوران دفاع مقدس یک بار دیگر دوباره درخشید و یک طرح جهادی بسیار خوبی را اینجا انجام داد و به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.  

وی ادامه داد: تمامی امکانات را برای انجام این طرح بسیج کرده ایم و کانالی از کارون هم در حال حفاری است تا آب موردنیاز را به این دشت ها و مراکز کانون اصلی منتقل کنند زیرا همان طور که در دفاع مقدس، جنگ ضرورت پاسداری از خوزستان بود، امروز جهاد درحتکاری ضرورت پاسداری از استان است.

معاون رییس جمهور با اشاره به منشا خارجی و داخلی ریزگردها گفت: ریزگردهای خارجی از سوی کشورهای عراق و عربستان وارد کشور می شوند که باید آن را با گفتگوهای بین المللی و مذاکرات در سازمان ملل پیگیری کرد و راهکارهایی برای حل آن ارائه داد.

وی افزود: مشکلات ریزگردها با منشأ خارجی باید با گفتگوهای دوجانبه با کشورهای منشأ و منبع اصلی ریزگردها حل شود که وزارت امور خارجه و سازمان محیط زیست مشغول انجام این کار و مذاکره هستند که امیدوارم نتیجه بخش باشد.

وی عنوان کرد: بخشی از کانون های ریزگردها در داخل کشور است به خصوص اینکه سال گذشته در اهواز مردم استان خوزستان و به طور مشخص شهر اهواز را اذیت کرده و حتی در برخی مواقع منجر به قطعی آب و برق هم شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت به صورت کامل بسیج شد تا منشأ داخل کشور را شناسایی و با روش های علمی آن را متوقف و مبارزه لازم را داشته باشد، اضافه کرد: یکی از کارهایی که کم ضررترین را داشته و هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها داشت نیز طرح کشت جنگل بود که بیابان ها و کانون هایی که فوق بحرانی و منشأ اصلی است را شناسایی و تحت پوشش می دهد.

معاون اول ریاست جمهوری تصریح کرد: در بحث درختکاری تا کنون ۷۰۰ هزار نهال غرس شده و امیدواریم که این کارهای انجام شده با کمک مردم سرعت بیشتری بگیرد هرچند به هر حال مردم روی برخی از اراضی این منطقه مالکیت و ادعا دارند که باید حقوق آنها هم رعایت شود.

وی بابیان اینکه مردم باید اطمینان پیدا کنند که دولت نمی خواهد به قیمت حل یک مشکل در مقابل یک مشکل دیگر هم برای آنها ایجاد کند، افزود: تمام حق و حقوق قانونی مردم را رعایت می کنیم و امیدوارم بتوانیم بخشی از روستاهایی که در این منطقه قرار گرفتند و از برخی امکانات رفاهی مثل آب آشامیدنی و جاده و یا حتی آب کشاورزی محروم هستند، فکر و راهکاری داشته باشیم.

جهانگیری اظهارکرد: ریزگردها بهانه ای شد تا حضور بیشتری در منطقه پیدا کنیم و برای همین می توان مشکلات روستاها را به صورت جدی تری حل کنیم تا مردم ماندگاری بیشتری در این روستا داشته باشند و جوانان کار مناسبی پیدا کنند و این مسئله اولویت دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.