بیرجند-مردم شهرستان فردوس اول هفته و شنبه خوبی را با سفر وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی به این شهرستان شروع خواهند کرد.

بیمارستان جدید فردوس و دو طرح بهداشتی درمانی به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین،رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ظهر پنج شنبه درنشست خبری با خبرنگاران گفت: با سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درروز شنبه نوزدهم فروردین ماه به شهرستان فردوس بیمارستان جدید و مجهز فردوس و همچنین دو طرح درحوزه سلامت در باغشهر اسلامیه به بهره برداری خواهد رسید.

کاظم قائمی افزود: در ابتدای ورود وزیر بهداشت به فردوس مراسم ادای احترام به شهدای گرانقدر در محل گلزار بهشت اکبر فردوس برگزارمیشود و سپس بیمارستان حضرت رسول فردوس با حضور وزیر بهداشت و هیئت همراه به بهره برداری میرسد.

وی افزود: مرکز خدمات جامع سلامت و اورژانس ۱۱۵ باغشهر اسلامیه نیز به بهره برداری خواهد رسید.

قائمی اضافه کرد: بیمارستان جدید فردوس در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار و زیربنای ۱۱ هزار متر مربع در ۶ طبقه و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان دارای پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی است که به عنوان نمونه ۶۰ تخت های این بیمارستان ۱۴۷ تختخوابی مجهز به مانیتورینگ میباشد.

وی بخش های: جراحی عمومی، مغز و اعصاب، چشم، ارولوژی، قلب، زایشگاه، ام ار آی، سی تی اسکن، نورولوژی، تاسیسات و ان آی سی یو را از مهمترین بخش های این بیمارستان برشمرد و تاکید کرد: بیمارستان شهید چمران نیز همچنان فعال خواهد بود و بخش های: دیالیز، روانپرشکی، اورژانس، زایشگاه، اطفال و بخش قلب در این بیمارستان باقی خواهد ماند.

وی در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان حضرت رسول نیز گفت: مجوز استخدام در سال گذشته صادر شده و همزمان با افتتاح بیمارستان ۶۶ نیروی شرکتی در این بیمارستان شروع بکار میکنند وآزمون استخدام ۱۲۰ نیروی جدید دیگر نیز تا اوایل خرداد ماه برگزار خواهد شد.

قائمی تاکید کرد: ۹۹ درصد نیروهای بیمارستان جدید بومی هستند و مردم شهرستان فردوس در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

به گفته وی مرکز خدمات جامع سلامت باغشهر اسلامیه نیزبا اعتبار یک میلیارد تومان در کنار مرکز بهداشتی درمانی این شهر که از قدمت بالایی برخوردار است به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: دراین مرکز نیز خدمات استاندارد پزشکی به مردم ارائه خواهد شد و به صورت شبانه روز در سه شیفت کاری که یک شیفت پزشک بصورت آماده باش به مراجعین خدمات رسانی خواهد شد.

وی همچنین مرکز اورژانس ۱۱۵ باغشهر اسلامیه با کد مستقل که توسط یکی از خیرین این شهر احداث گردیده را از دیگر طرحهایی برشمرد که با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.