بیرجند_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: طی سال جاری ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی هدف گذاری شده است.

۸۰۰۰ فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد می شود
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد سنجری شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۹۶ ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی و کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در خراسان جنوبی هدف گذاری شده است.
وی اظهار داشت: همچنین در سال جدید هدف گذاری و تعهد برای ایجاد اشتغال در استان ۷ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی بوده است که از این میزان۱۱۱ درصد محقق شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اجرای طرح «تکاپو» در پنج رشته را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سال ۹۶ عنوان کرد.
 سنجری با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری در خراسان جنوبی ۱۰ و ۷ دهم درصد است افزود: این در حالی است که نرخ بیکاری در سطح کشوری ۱۲ و ۴ دهم درصد است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴ هزار و ۳۰۰ مجوز خانگی مستقل صادر شده است یادآور شد: همچنین صدور ۵۶۹ فقره پروانه کار برای اتباع خارجی از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خواستار تشکیل مجمع خیرین کارآفرین در استان شد و افزود: همه مسئولان و مردم باید برای اشتغالزایی تلاش کنند.
سنجری از فعالیت ۸ مرکز کاریابی در استان خبر داد و گفت : سال گذشته ۸ هزار و ۷۰۰ نفر از طریق این مراکز به کارگیری شده اند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در یک سال گذشته ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.