اهواز ـ مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بارانداز نهایی آموزش و پرورش در خانه کنکور نیست زیرا که به اعتقادم  بارانداز نهایی در همان خانه هویت دینی، ملی، فرهنگی و اجتماعی است.

هدف نهایی آموزش و پرورش کسب هویت دینی و ملی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد تقی زاده یکشنبه در نشست خبری بابیان اینکه دانش آموز باید بر اساس هویت دینی و ملی متصل به فرهنگ اسلامی ایران به خوبی تربیت شود، اظهار کرد: همواره در طول این چند سال اخیر اعلام کردم که بار انداز نهایی آموزش و پرورش در خانه کنکور نیست و باز هم این جمله را تکرار می کنم چون به اعتقاد من بارانداز نهایی در همان خانه هویت دینی، ملی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: هدف نهایی آموزش و پرورش کسب یک هویت دینی و ملی است و کسب ساده ترین مهارت های اجتماعی باید نتیجه آموزش و پرورش باشد.

تقی زاده بااشاره به اینکه نگاه اول در مورد آموزش و پرورش مبتنی بر این است که باید یک برنامه علمی و کارشناسی برای توسعه داشته باشد بیان کرد: همچنین باید بر مبنای آن فعالیت های علمی و اجرایی خود را دنبال کند اما نگاه به این موضوع ضعیفی است.

وی در ادامه  نگاه دوم را هم حذف چند کارشناس و یا جابجا کردن مدیران برای حل مشکلات است و این را نمی پذیرم، گفت: بلکه بر مبنای نگاه اول اعتقاد به تدوین برنامه توسعه دارم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بابیان اینکه کنکور هم یکی از اولویت ها است ولی نه به عنوان اولین مورد، افزود: هرچند برای ارتقای جایگاه خود در این زمینه فعالیت می کنیم. حس اعتماد به نفس استانی را باید در میان دانش آموزان خوزستانی ارتقا دهیم تا بتوانند کرسی های قابل توجهی را در دانشگاه ها کسب کنند.

تقی زاده ادامه داد: از تمامی کارشناسان آموزش و پرورش، خانواده ها و به ویژه خود دانش آموزان و استاندار برای کسب رتبه جدید آموزش و پرورش خوزستان ۱۹در حوزه کنکور تقدیر و تشکر می کنم.

وی گفت: تدوین برنامه توسعه در زمینه کنکور و ارتقا جایگاه استان خوزستان یکی از طرح های اصلی برای بهبود رتبه کنکور خوزستان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: از سه سال قبل برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان را در ۲۰ شاخص تدوین کردیم و اولین شاخص در این سند پیش دبستانی بود زیرا که معقتدم حل مشکلات این مقطع باعث تقویت در کنکور می شود.

وی باتاکید براینکه خوزستان دارای  اقلیم و جغرافیای خاصی است و محرومیت های خود را هم دارد، اظهار کرد: خوزستان یک استان دوزبانه نیست بلکه چندزبانه است، بنابراین امروز پایه و اساس پیش دبستانی است.

تقی زاده اظهار کرد: در طول این چند سال یک ارتقای هشت رتبه ای در کنکور داشتیم و در بسیاری از شاخص های توسعه (پیش دبستانی، سوادآموزی، خدمات رفاهی و درمانی، نگاه و توجه ویژه به مدارس دخترانه) توانستیم در سطح ملی رتبه خوبی را کسب کنیم.

وی بابیان اینکه پرداختن به کنکور جزو وظایف آموزش و پرورش نیست افزود: ولی آن را به عنوان یک شاخص در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: بیش از چند ماه است که برگزاری کلاس های آموزشی در این حوزه را شروع کردیم و استانداری نیز پنج میلیارد تومان برای برگزاری کلاس برای مناطق محروم تصویب شد.

تقی زاده در خصوص با مطالبات آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:: علت اصلی عدم پرداخت مطالبات آموزش و پرورش عدم درگیری ذهن مسئولان نسبت به مسئله آموزش و پرورش است. چرا نباید این مطالبات را به موقع پرداخت می کردند که این چنین انباشته شود، هرچند بخشی از آن دریافت شده ولی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.