بجنورد- مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: از ۲۵ اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین ، تعداد ۴۰۹ مورد پرونده در بخش‌های مختلف مرکز بجنورد از جمله معاینات و متوفیات بررسی شد .

۴۰۹ پرونده پزشکی قانونی بجنورد در ایام نوروز بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر بابک سلحشور با اعلام این آمار اظهار کرد: در این ایام ، ۳۹۵ مورد معاینه در بخشهای مختلف انجام شد که از این تعداد ۳۷۱ مورد معاینه عمومی، ۱۷ مورد معاینات اختصاصی زنان و مرداد و هفت مورد معاینه روان پزشکی قانونی بود .

وی افزود: مطابق این آمار همچنین، ۱۷۰ مورد مصدومین نزاع که مرکز پزشکی قانونی بجنورد مراجعه کرده و معاینه شدند که از این تعداد ۱۱۰ نفر مرد و ۶۰ نفر زن بودند.

وی ادامه داد: همچنین در نوروز سال ۹۶، مصدومین تصادفات ۱۰۶ نفر که شامل ۶۵ مرد و ۴۳ زن بودند.

سلحشور افزود: از آنجاکه پزشکی قانونی تنها مرجع اعلام آمار تصادفات است، معمولا آمار قطعی متوفیات تصادفات در نیمه دوم اردیبهشت ماه هر سال ارائه می‌شود.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تا کنون شاهد کاهش تعداد متوفیات تصادفات نسبت به بازه نوروزی سال ۹۵ هستیم، به طوری که این آمار از ۲۱ نفر در بازه نوروزی سال گذشته استان به ۱۴ نفر در نوروز امسال رسیده است. اما این آمار غیر قطعی است و احتمال تغییر آمار فوت شده‌گان ناشی از تصادفات وجود خواهد داشت.

سلحشور افزود: از تعداد ۱۴ نفر متوفی ناشی از تصادفات، هفت زن و هفت مرد بوده اند که ۹ نفر در محورهای برون شهری، ۳ نفر در محورهای درون شهری و دو نفر در جاده های خاکی و روستایی فوت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.