وزارت امور خارجه اردن در اعتراض به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان را فراخواند.

احضار سفیر ایران در اردن در اعتراض به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه کشورمان

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، وزارت امور خارجه اردن روز یکشنبه از احضار سفیر ایران در  امان در اعتراض به آنچه اظهارات غیرقابل قبول سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نامید، خبر داد.

وزارت امور خارجه اردن در اظهاراتی واهی مدعی شد که «ایران باید به حسن همجواری با کشورهای عربی و عدم دخالت در امور داخلی آنها و احترام به قوانین بین المللی در رویکرد خود نسبت به این کشورها پایبند باشد».

لازم به ذکر است که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اتهامات پادشاه اردن علیه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی، این اظهارات را نسنجیده و سخیف توصیف کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: به نظر می رسد پادشاه اردن در تعریف تروریسم دچار یک اشتباه راهبردی و اساسی است و تعابیر به کار رفته در اظهارات ایشان به سادگی نشان دهنده بی مایگی و عمق اندک نگاه وی به تحولات منطقه است. صواب آن است که ایشان در ابتدا به آمارهای رسمی منتشر شده از تروریست های اردنی که به داعش و دیگر گروههای خونریز و جاهل می پیوندند اندک توجه و نگاهی داشته باشد و سپس درباره ایران که در خط مقدم مبارزه با تروریسم‌ و افراطی گری و برای تحکیم امنیت تمام منطقه تلاش و مجاهدت می کند، اظهار نظر کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.