معاون وزیر نیرو در امور برق انرژی گفت: ۵۵ درصد انرژی برق کشور توسط بخش خصوصی، تامین احداث و اجرا می شود.

۵۵ درصد انرژی برق توسط بخش خصوصی تامین می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، هوشنگ فلاحتیان بعدازظهر سه‌شنبه همزمان با سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به مازندران، در مراسم افتتاح چهار پروژه برق منطقه‌ای مازندران، در جمع خبرنگاران، ظهار داشت: این پروژه‌ها شامل ایستگاه ۴۰۰.۲۳۰ کیلو ولت مرکز مازندران، خط ۴۰۰ کیلوولت تغذیه کننده ایستگاه ۴۰۰ کیلوولت مرکز مازندران، اصلاح خط دو مداره ۶۳ کیلوولت رویان، چابکسر و نیروگاه ۱۰ مگاواتی تنکابن بوده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها با اعتبار بالغ بر ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه بعداز مذاکرات هسته‌ای مذاکراتی با شرکت‌های معتبر اروپایی صورت کرفته‌است، گفت: تعدادی از این اقدامات منجر به عقد قرارداد برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف برق، شده است.

فلاحتیان، صنعت برق را زیرساخت زیرساخت‌های الویت دار کشور دانست و افزود: با توجه به رشد ۵ درصدی انرژی برق در سطح کشور در ۴ دهه گذشته، در همه زمینه‌های صنعت، کشاورزی و فرهنگی ما باید پاسخگوی مصرف برق مشترکان و  متقاضیان، باشیم.

وی تصریح کرد: در استان مازندران، تنها در شهرستان ساری در طول ۱۰ سال گذشته با توجه به زمینه‌های متعدد سرمایه‌گذاری رشد مصرف برق، ۶ درصد بیش از مصرف متوسط کشور بوده‌است.

معاون وزیر نیرو، با تأکید یر جذب سرمایه‌گذار خارجی، اظهار داشت: وزارت نیرو با تکیه بر سیاست‌های اصل ۴۴، بخش تولید و توزیع برق را به بخش خصوصی واگذار کرد که بر این اساس ۵۵ درصد انرژی برق کشور توسط بخش خصوصی احداث و اجرا می‌شود.

فلاحتیان عنوان کرد: در سال ۱۳۹۶ واگذاری بخش دیگری از برق به بخش خصوصی انجام خواهد شد که سهم این بخش به بالای ۶۰ درصد خواهد رسید و هدف ما این است که این رقم مشارکت با بخش خصوصی به ۸۰ درصد برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: طی یکماه آینده، ۵۰ مگاوات جدید در شهرستانهای نوشهر و بهشهر افتتاح می‌شود و تا ۳ ماه آینده ۵۲ مگاوات جدید با سرمایه‌گذاری ۱۰۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی در تنکابن، آمل، نوشهر و نور افتتاح می‌شود.

معاون وزیر نیرو از آغاز عملیات اجرایی. اولین نیروگاه کلاس اف سیکل ترکیبی کشور، خبر داد و افزود: این نیروگاه با طرفیت ۴۶۰ مگاوات در غرب مازندران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیون یورو معادل یکهزار میلیارد تومان، آغاز شده‌است.

وی بیان کرد: تمام تجهیزات لازم وارد زمین نیروگاه نوشهر شده‌است و تلاش می‌کنیم تا دهه فجر سال جاری آنرا به بهره‌برداری برسانیم.

فلاحتیان تصریح کرد: طی سه ماه آینده ۱۴ پروژه پست انتقال فوق توزیع به خطوط مربوطه را برای مدیریت پیک بار تابستان، اضافه خواهیم کرد که در اواسط تیرماه امسال با اعتباری بالغ بر ۵۱۲ میلیارد تومان، افتتاح خواهدشد.

معاون وزیر نیرو، خاطرنشان کرد: موفق شدیم ۲ ردیف اعتبار خارجی را برای استان مازندران جذب کنیم که تاکنون ۲۰ میلیون دلار اعتبار بانک توسعه و تجارت اکو برای ایجاد زیرساخت صنعت برق مازندران جذب کردیم  که این پروژه‌ها با سرعت، تا قبل از تابستان ۹۷ وارد مدار می‌شوند.

وی با اشاره به دریافت وامهای خارجی، اظهار داشت: در اواخر سال ۹۵ با موافقت شورای اقتصاد و پیشنهاد وزارت نیرو موافقت ۲۰۰ میلیون دلار وام خارجی بصورت فاینانس برای زیرساختاهای صنعت برق مازندران، اخذ شده است که پیمانکار مربوطه مشخص و تا ۳ ماه آینده عملیات اجرایی آن انجام خواهدشد.

معاون وزیر نیرو در پایان، گفت: ظرفیت تولید برق در مازندران بایستی بیش از ۵۰۰ مگاوات، افزایش یابد و با ایجاد خطوط و پستهای برق زمینه برای ایجاد سرمایه‌گذاری بخشهای صنعت فراهم شود و آنجه رسالت وزارت نیرو بود رفع نیاز مشترکان است که حدود ۲ هزارو ۳۰۰ میلیون تومان پروژه اجرایی در سطح استان در سال جاری افتتاح می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.