رئیس جمهور کشورمان گفت: بی سابقه ترین و بزرگترین طرح اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی هفته آینده در عسلویه افتتاح می شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام روحانی شامگاه سه شنبه در نشست با نخبگان مازندران در نوشهر با گرامیداشت ولادت باسعات حضرت امیرمومنان (ع) اظهار داشت: بزرگترین سرمایه گذاری و افتتاح که در تاریخ ایران بی سابقه است هفته آینده در عسلویه انجام می شود و برای اولین بار سه پالایشگاه در پتروشیمی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان که در کشور بی سابقه است افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه تولید پتروشیمی ۹.۵ میلیون تن افزایش یافته است گفت: میزان صادرات پتروشیمی ۵.۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس جمهور ادامه داد: کار، روز و حادثه سرنوشت سازی قابل مقایسه با کارهای خوب دیگر نیست و در تاریخ ایران روزهای مهم سرنوشت سازی داشته ایم.

وی با بیان اینکه روزهای فراموش نشدنی در تاریخ ایران داشته ایم، افزود: مردم هیچگاه دلاوری ها، تلاش ها و کارهای سرنوشت ساز آنان را برای تاریخ و فرهنگ کشور از یاد نخواهند برد.

وی با اشاره به تصویب طرح جهان عاری از خشونت که از سوی ایران در سازمان ملل ارائه شده بود اظهار داشت: ملت ایران می تواند کاری کند که مایه عزت همه مسلمانان و طرفداران ایران اسلامی باشد.

حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: آنچه که امروز باید از مولا و امامان حضرت علی (ع) بیاموزیم این است که باید کار سرنوشت ساز انجام دهیم.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: همه خادمان ملت در دولت یازدهم این بود که زمینه را برای حرکت، تلاش و کارآفرینی مردم آغاز کنیم و هیچ کاری را دولت بدون حضور مردم نمی تواند انجام دهد.

وی با عنوان اینکه می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم و در صحنه های بزرگ منطقه و جهان پیروز شویم اگر باهم باشیم تاکید کرد: باید فاصله ها را کم کنیم و اجازه ایجاد شکاف در جامعه را ندهیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: تلاش ما بر این بود که امید مردم به آینده را بیشتر کنیم و اگر کسی بخواهد حرکتی را در کشور انجام دهد باید به آینده امیدوار باشند و آنچه که دولت وعده داد بود این بود که هیچ کاری را بجز مشورت با متخصصان و اهل فن انجام ندهیم و سعی شد بر آن پایبند باشیم و هیچ وقت یک شبه تصمیم نمی گیرم و خودرایی نخواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه بانکهای کشور در سال گذشته تلاش خوبی داشته اند گفت: در سال ۹۵ شاهد حرکت خوب بودیم و به بیش از ۲۳ هزار واحد تولیدی و اقتصادی تسهیلات بسته رونق تولید اعطاء شده است.

رئیس جمهور کشور با اشاره به شرایط کشور در سال های گذشته گفت: در سال ۹۴ به رغم وجود مشکلات توانستیم شرایط کشور را حفظ کنیم و بزرگترین سرمایه دولت از روز اول تاکنون اعتماد مردم به دولت است.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه به مردم دروغ نگفته ایم و هرجایی که خطا کردیم عذرخواهی کردیم گفت: هیچ وقت از عذرخواهی برابر مردم دریغ نکردیم.

رئیس جمهور کشورمان به خبر خوشی اشاره و اضافه کرد و گفت: بزرگترین سرمایه گذاری و افتتاح که در تاریخ ایران بی سابقه است هفته آینده در عسلویه انجام می شود و برای اولین بار سه پالایشگاه گاز در پتروشیمی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان که در کشور بی سابقه است افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه انتخابات تعیین سرنوشت ما است گفت: انتخابات روز سرنوشت ساز برای کشورما است و اگر توانستیم جنگ را از کشور دور کنیم و در مذاکرات برابر کشورها بایستیم و از حق مردم دفاع کنیم به واسطه حضور و حمایت مردم است.

برای اولین بار وارد تجارت هسته ای شدیم

رئیس جمهور کشور با اشاره به افتتاح پروژه های مربوط به صنایع هسته ای ادامه داد: امروز برای اولین بار در تجارت هسته ای وارد شده ایم و محصول خود را در فناوری هسته ای به دنیا صادر می کنیم.

وی افزود: افتخار ما ایرانی ها این است برای اولین بار آب سنگین را به آمریکا و شوروی که دو قدرت بزرگ جهانی هستیم، صادر کردیم و این نشان می دهد اگر در روز سرنوشت پای سرنوشت آینده کشور حاضر شدیم و بی تفاوت نبوده ایم می توانیم موفق باشیم.

رئیس جمهور کشور خواستار مشارکت و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای شد و گفت: حضور مردم برای عظمت و سربلندی کشور در سایه انتخابات و پای صندوق های رای تحقق می کند زیرا رای دادن و حضور در پای صندوق های رای یک واجب سیاسی است و این وظیفه در شرایطی که عدالت تبلیغاتی نداریم، مهمتر است.

عدالت تبلیغاتی در انتخابات نداریم

رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در شرایطی که عدالت تبلیغاتی نداریم، مسئولیت مان سخت تر است گفت: تبلیغ کردن در این شرایط وظیفه ای سنگین بوده که بر دوش همگان است.

وی افزود: اگر در روز سرنوشت به وطیفه خود عمل کنیم، شرایط فردا از امروز بهتر خواهد بود.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه طبق چشم انداز ۲۰ ساله میزان رشد اقتصادی در دولت گذشته از سه درصد کمتر بوده است گفت: در چهار سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد دلار به صندوق ذخیره ارزی کشور تزریق شده است.

رئیس جمهور با مقایسه شرایط ایران با دیگر کشورهای همجوار ادامه داد: الحمدالله در همه شاخص ها و مقیاس ها ملت ما پیشرفت خوبی داشته است و باید این تلاش را ادامه دهیم و ۲۹ اردیبهشت همه پای صندوق های رای باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.