یک روزنامه انگلیسی با اشاره به حاشیه رفتن تدریجی «استیو بانون» در کاخ سفید حکایتی جدید را از دلایل این سقوط آزاد روایت کرده است.

حکایتی جدید از دلایل سقوط آزاد «پدر معنوی» ترامپ

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از دیلی تلگراف، اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» در مصاحبه با نیویورک پست نشان داد که  «استیو بانون» دیگر آن جایگاه سابق را در نزد رئیس جمهور آمریکا ندارد.

هر چند ترامپ در این مصاحبه از پاسخ به این پرسش که آیا هنوز به بانون اعتماد دارد یا خیر طفره رفت اما نحوه پاسخ دادن وی به پرسش های مطرح شده در خصوص «استراتژیست ارشد» روزهای نه چندان دور دولت آمریکا نشان داد که وی دیگر رابطه چندان مطلوبی با بانون ندارد.

بانون کار خود را در کاخ سفید را با عنوان استراتژیست ارشد آغاز کرد و میزان نفوذ وی بر شخص ترامپ و دولت آمریکا به حدی بود که برخی کارشناسان وی را تصمیم گیرنده اصلی در کاخ سفید دانسته و ترامپ را پیرو تصمیمات بانون معرفی می کردند.

کار تا جائی پیش رفته بود که در برخی محافل از بانون با عنوان «رئیس جمهور بانون» یاد می شد و این موضوعی نبود که خوشایند ترامپ باشد و گویا جرقه کاهش محبویت بانون در نزد ترامپ و سقوط آزاد وی در جمع مشاوران رئیس جمهور از همین جا زده شده است.

ترامپ در مصابه اخیر خود با نیویورک پست در مورد جایگاه بانون در کاخ سفید گفته است: من استیو را دوست دارم اما به یاد داشته باشیم که وی در اواخر رقابت های انتخابات ریاست جمهوری به تیم ما اضافه شد. من در گذشته با سناتورها و فرمانداران در تماس بودم و آنها را می شناختم اما شناختی از بانون نداشتم. من استراتژیست خودم هستم در مقطعی نیاز به تغییر استراتژی برای شکست هیلاری (هیلاری کلینتون) داشتم.

به گزارش مهر، موضوع اختلافات داخلی در کاخ سفید و سقوط جایگاه بانون در نزد ترامپ چند روز قبل توسط نیویورک تایمز افشا شد.  

استیو بانون شاید تا کمتر از یک هفته قبل دومین فرد قدرتمند آمریکا محسوب می شد اما پس از آنکه ترامپ وی را از شورای امنیت ملی آمریکا عزل کرد روزنامه نیویورک تایمز در شماره روز یکشنبه خود از مشاجره لفظی شدید وی با «جرد کوشنر» داماد ترامپ، و فریاد رئیس جمهور بر سر آنها گزارش داد.

وقوع این دو حادثه در فاصله کمتر از چند روز برای فردی که خود را حافظ شعارهای انتخاباتی ترامپ می داند و از وی با عنوان پدر معنوی رئیس جمهور آمریکا و استراتژیست ارشد یاد می کنند چندان خوشایند نیست.

بروز اختلاف میان کوشنر و بانون و رفتارهای خاص بانون موجب شده تا نوعی یارکشی در میان حلقه نزدیکان ترامپ شکل بگیرد و کوشنر به همراه «رینس پریباس» رئیس کارکنان کاخ سفید، «دینا پاول» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا و «گری کوهن» مشاور ارشد اقتصادی ترامپ، تیمی واحد را در برابر بانون و «استفان میلر» مشاور سیاسی ترامپ و مبدع طرح ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور عمدتا مسلمان به آمریکا، تشکیل بدهند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.